کد خبر: ۲۴۹۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
اوکتاویو: تیم ایران ذهنیت مردم دنیا را تغییر داد

شکست بوسنی سخت اما ممکن است

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی معتقد است ایران در جام جهانی 2014 ذهنیت مردم دنیا را عوض کرد و با عملکرد هوشمندانه کی‌روش در مهره‌چینی می‌تواند با شکست بوسنی به مرحله بعدی صعود کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اوکتاویو در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا، با تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2014 درباره بازی با آرژانتین، تاکتیک‌های انتخابی برای مصاف با بوسنی، عملکرد کی‌روش و همچنین درباره حضور نه چندان درخشان برزیل تا اینجای جام جهانی، اعتراض‌های مردمی و... صحبت کرد که در زیر می‌آید:

** ایران ذهنیت مردم دنیا نسبت به تیمش را تغییر داد

این مربی برزیلی ابتدا با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان در بازی با آرژانتین، اظهار کرد: ایران بازی بسیار خوبی انجام داد. معتقدم تیم ایران با دو مسابقه‌ای که در جام جهانی برگزار کرد، ذهنیت همه مردم دنیا را تغییر داد و تاثیر مثبتی روی آنها گذاشت. تیم ملی با سیستم بهتری نسبت به آرژانتین بازی کرد و برنامه خاصی برای مهار لیونل مسی و آنخل دی‌ماریا داشت. تنها در پایان یک لحظه از مسی غافل شدند و او توانست کارش را انجام دهد. این باعث نمی‌شود نمایش قدرتمندانه ایران در آن مسابقه زیر سوال برود هرچند به طور طبیعی مردم از آن گل ناراحت شدند.

وی در واکنش به اینکه آیا فکر می‌کردید ایران چنین عملکردی را مقابل آرژانتین داشته باشد، تصریح کرد: طبیعتا همه انتظار بازی تدافعی از ایران داشتند و حتی این تیم در بعضی بازی‌های مسابقات انتخابی جام جهانی هم با همین شیوه بازی کرد و نشان داد دفاع خوبی دارد. البته ایران مقابل آرژانتین 3 فرصت گلزنی فوق‌العاده هم داشت که گل نشد و در مقابل مسی از تک‌فرصتی که بدست آورد استفاده کرد.

** انتظار مهره‌چینی هوشمندانه‌ از کی‌روش دارم

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در پاسخ به اینکه وضعیت صعود تیم ایران از گروهش را چگونه ارزیابی می‌کنید به ایسنا گفت: ایران قطعا شانس صعود به مرحله بعد را دارد؛ البته باید ببینیم آیا توانایی بازی در تاکتیک‌های مختلف را دارند یا خیر چون به هر حال مقابل بوسنی صرفا باید برنده شوند. تیم ملی در بازی فردا (چهارشنبه) باید برنامه ویژه‌ای برای حمله داشته باشد و در 70 متر جلوی زمین بهتر از حریف بازی کند تا پیروز شود.

وی در واکنش به اینکه معتقدید کارلوس‌ کی‌روش می‌تواند پس از دو بازی با رویکرد تدافعی، چنین تاکتیک تهاجمی را به تیم تزریق کند، اظهار کرد: کی‌روش مربی بزرگی است و نشان داد می‌تواند برای لحظه از بازی برنامه داشته و سیستم هدفمندی را در زمین اجرا کند. او بازیکنانش را در دو بازی گذشته بسیار هوشمندانه چیده بود. کاملا می‌شد فهمید که او برای تک‌تک دقایق بازی از قبل تمرین‌های هدفمندی را داشته است. بنابراین می‌توان چنین انتظاری را از کی‌روش و تیم ایران داشت.

** پرس حریف، بیشتر از قبل

اوکتاویو در واکنش به اینکه عملکرد خوب ایران در دو بازی گذشته را دلیلی برای پیشرفت فوتبال ایران می‌دانید یا تمرینات چندماهه‌ای که کی‌روش پیش از جام جهانی برگزار کرد، به ایسنا گفت: در جام جهانی داشتن بازیکنان باتجربه توانمند بسیار مفید است. ایران هم چنین بازیکنانی را داشت و همینطور از لژیونرهایی بهره می‌برد که فوق‌العاده بودند. اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد نظیر آنها هستند که عملکردشان در درخشش ایران تاثیر زیادی داشت. البته در مجموع با تجربه‌ای که از حضور در ایران دارم معتقدم پتانسیل فوتبال ایران بسیار بالاست و فوتبال این کشور بخشی از آن را مقابل آرژانتین به نمایش گذاشت.

این مربی شکست بوسنی با وجود ناامید شدن از صعود را محتمل دانست و در این باره هم خاطرنشان کرد: بازی آخر خیلی مهم و سخت است. ایران اول باید مهاجمان بوسنی نظیر ادین ژکو را متوقف کند و در عوض برنامه‌های تهاجمی خود را هم اجرا کند. بازیکنان باید بیشتر از قبل، بازیکنان حریف را پرس کنند چون برای صعود به گل‌ نیاز دارد.

** کی‌روش بعد از جام پیشنهادهای زیادی دریافت می‌کند

اوکتاویو همچنین درباره تداوم همکاری ایران با کی روش پس از جام جهانی و لزوم تحقق این مساله نیز به ایسنا گفت: او یک مربی حرفه‌ای است و در مدتی که برای ایران کار می‌کرد، کارهای زیادی را برای تیم ملی انجام داد که باعث پیشرفت فوتبال کشور هم شده است. طبیعتا با نتایج بدست آمده و عملکردی که دنیا از ایران در جام جهانی دید، کی‌روش پیشنهادی زیادی را دریافت خواهد کرد. معتقدم این مربی به دانش فوتبال ایران اضافه کرد، چون خودش یکی از بهترین‌های جهان است؛ اما اینکه قطعا در ایران بماند یا خیر اول به خودش و بعد به تصمیم فنی فدراسیون بستگی دارد.

وی که مسابقات جام جهانی را از نزدیک پی‌گیری کرده بود از نزدیک‌شدن فوتبال ملل مختلف به کشورهای بزرگ سخن گفت و ادامه داد: فوتبال در همه دنیا پیشرفت کرده و بازی‌ها بسیار هم به نزدیک شده است. هیچ تیم بزرگی دیگر از قبل برنده نیست. قدرتمندانی چون اسپانیا و انگلیس حذف شدند یا تیم‌هایی چون ایتالیا، پرتغال و اروگوئه وضعیت مبهمی داشته و به حذف نزدیک هستند. این واقعیت‌ها یعنی همه کشورهای جهان در فوتبال کار کردند و سطح تیم‌ها دیگر چندان فاصله‌ای با هم ندارد.

** تیم کشورم تا الان مطابق انتظارات نبوده است

دستیار سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی 1998 فرانسه همچنین عملکرد تیم کشورش در پایان مرحله گروهی جام جهانی 2014 را مطابق با انتظارات ندانست و درباره رویارویی این تیم با شیلی در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز به ایسنا گفت: برزیل در دو بازی نخست مرحله گروهی چندان خوب ظاهر نشد، هرچند در بازی پایانی مقابل کامرون با توجه به ناامید بودن حریف از صعود، فرصت بهتر بازی کردن را پیدا کرد.

وی افزود: در هر حال معتقدم لوییز فیلیپه اسکولاری متوجه این موضوع هست و تلاش می‌کند تیمش بهتر شود؛ درست شبیه عملکردی که در جام کنفدراسیون‌ها داشت. باید تا پیش از بازی مهم و دشوار برابر شیلی راه حلی برای ضعف‌های برزیل پیدا شود چون سیستم فوتبال این تیم برزیل بسیار باز است و خط میانی تیم خیلی قوی نیست. بیشترین امتیاز تیم ملی ما در جام جهانی حمایت هواداران پرشور برزیلی است عامل مهمی در کسب پیروزی‌ها بودند.

** قهرمانی برزیل اعتراض‌های مردمی را خاموش می‌کند

اوکتایو درباره امکان قهرمانی برزیل در جام هم اظهار کرد: باید تیم و سیستم تاکتیکی‌اش بویژه در میانه زمین قوی‌تر شود تا امید به موفقیت‌های بزرگ داشته باشیم. البته مقابل کامرون دراین زمینه پیشرفت داشتیم و باید بهتر شویم.

این مربی برزیلی در واکنش به اینکه اگر برزیل تا قبل از فینال یا نیمه‌نهایی حذف شود، آیا اعتراض‌ها گسترش می‌یابد نیز به ایسنا گفت: مردم در برزیل عاشق فوتبال هستند و الان فقط قهرمانی از تیم ملی می‌خواهند. فقط می‌توانم بگویم امیدوارم به این قهرمانی برسیم چرا که آن وقت خیلی خوشحال می‌شویم و دیگر از این اعتراض‌ها خبری نخواهد بود.

** آلمان، هلند، فرانسه، آرژانتین و حتی شیلی مدعی فتح جام‌اند

وی درباره سایر مدعیان اصلی فتح جام 2014 هم گفت: آلمان با وجود توقف برابر غنا اما یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی این جام است. همینطور هلند هم بسیار خوب ظاهر شد و حتی شیلی هم تیم فوق‌العاده خوب ظاهر شده است. در کنار این تیم‌ها آرژانتین و فرانسه هم می‌توانند جزو مدعیان باشند.

** تیم ملی فوتبال ساحلی در بلاروس و برزیل اردو می‌زند

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در پایان درباره برنامه اردوهای آماده‌سازی این تیم هم خاطرنشان کرد: هفته آینده اردویی را در بلاروس برگزار می‌کنیم و چند بازی دوستانه در آنجا خواهیم داشت. قرار است در بلاروس با تیم جمهوری چک هم بازی تدارکاتی داشته باشیم که این‌ها به آماده سازی تیم کمک می‌کند. طبق برنامه در ماه اکتبر هم اردوی تدارکاتی را در برزیل برگزار می‌کنیم تا نهایتا به مهمترین هدف پیش‌رو یعنی راهیابی دوباره به جام جهانی فوتبال ساحلی، برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین