کد خبر: ۲۵۰۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳

وزیر دادگستری: اقتدار وزیر خارجه در مذاکرات، ناشی از ایستادگی ملت ایران است

وزیر دادگستری گفت: امروز اگر وزیر امور خارجه با اقتدار در صحنه بین المللی و مذاکرات سخن می گوید و می ایستد و در مواضع جمهوری اسلامی استواری از خودش نشان می دهد، به برکت مقاومت و ایستادگی ملت است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمصطفی پورمحمدیˈ پنجشنبه شب، در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: وقتی که ملت می ایستد، دیپلمات و نماینده سیاسی این ملت هم می تواند محکم بایستد، مقاومت از خودش نشان دهد، بر مواضع حقش استواری نشان دهد و حق ملت خود را مطالبه کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را هم با مقاومت باید حل کنیم، گفت: دشمن چون نتوانسته است نظام اسلامی را از پای درآورد، جبهه دیگر می گشاید و بازی های جدید در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان در می آورد، این دشمن کینه توز از پای نمی نشیند و در برابر این ملت حق طلب می خواهد مقابله کند.

پورمحمدی افزود: در این 35 سال به یمن رهبری امام خمینی (ره) و تداوم ولایت به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی الحمد الله این راه مقدس، مبارک، الهام بخش و افتخارآفرین برای ملت ما، امت اسلامی و دیگر ملت ها، این چراغ فروزان دارد نورافشانی می کند و این پرچم در اهتزاز است و این ندای حق طلبی و ظلم ستیزی همچنان به بلندی تداوم دارد.

وی از حادثه هفتم تیر سال 1360 که منجر به شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش شد بعنوان حادثه ای دردناک یاد کرد و گفت: باید در راه انقلاب، استقامت و پایداری داشته باشیم، میدان را خالی نکنیم، از حق گویی مان پشیمان نشویم و هزینه حق گویی را بپذیریم و برای منفعت حاضر نشویم پا روی حق بگذاریم. 

پور محمدی با بیان اینکه جامعه ما از تحریم و مشکلات اقتصادی نمی هراسد، گفت: این ملت پیام شهید بهشتی را دریافت کرده است و دشمن از داخل کشور برای تغییر مایوس شده است از اینرو فشار از بیرون آورده و تحریم ها را تشدید کردند، جنگ روانی را افزایش داده و قطعنامه های پی در پی علیه ما صادر کردند. 

وی افزود: خوشبختانه ملت ما با مقاومت، پایداری و استقامت و انتخاب مسیر درست خودش، دشمنان را در صحنه های بیرونی نیز زمین گیر می کند و حق خودش را به یمن همین استقامت ها می گیرد. 

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با تشریح راه و روش اسلام در ترویج ارزشها گفت: ما دینداری را اشتباه گرفته ایم و فکر می کنیم که بداخلاقی، تندخویی، جسارت و اهانت است، با این حرف ها دینداری تثبیت نمی شود، دین توسعه نمی یابد و ترویج نمی شود. 

پورمحمدی افزود: دین با اخلاق، ادب، سعه صدر، محبت و عفو پیامبر اسلام (ص) و یاران ایشان ترویج شد و گسترش یافت. 

این مراسم از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با حضور جمعی از مسوولان استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و پس از سخنرانی وزیر دادگستری، مراسم دعای کمیل برگزار شد. 

مزار 9 نفر از شهدای هفتم تیر که در سال 1360 در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در تهران به شهادت رسیدند در قم واقع است. 

مزار شهیدان ˈعبدالحمید دیالمهˈ و ˈمحمد منتظریˈ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار دارد و مزار هفت شهید دیگر (شهیدان ˈغلامحسین حقانیˈ، سید نورالله طباطبایی نژادˈ، ˈعبدالوهاب قاسمیˈ، ˈعمادالدین کریمی بیژنی نژادˈ، ˈعلی هاشمی سنجانیˈ، ˈمحمد حسین صادقیˈ و ˈحسن محمد عینیˈ) در گلزار شهدای شیخان واقع در میدان آستانه، جنب حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (س) قرار دارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین