کد خبر: ۲۵۱۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
آیت‌الله هاشمی در دیدار با استادان دانشگاه آزاد:

تهمت، دروغ، دخالت در امور ديگران و دوبه‌هم‌زنی از لشكريان جهل هستند

جمعي از مسئولان، اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام خميني(ره) پيش از ظهر امروز با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار و گفت‌وگو كردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار با تأكيد بر اهميت و ضرورت فرهنگ به عنوان شعار امسال از سوي رهبري معظم، اظهار داشت: معارف اسلامي شامل سه بخش عقايد، احكام و اخلاقيات است كه اخلاقيات فرهنگ را شكل مي‌دهند و بايد ترويج و گسترش يابد.

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، ايشان با اشاره به اينكه امام كاظم(ع) كارهاي خوب اخلاقي را لشكريان عقل و كارهاي بد را لشكريان جهل ناميدند، خاطر نشان كرد: ريا، تظاهر، تجسس، غيبت، توهين، تهمت، دروغ، دخالت در امور ديگران، فاش كردن راز و دوبه هم زني از لشكريان جهل هستند كه انسان را از فرهنگ ديني دور  مي‌كنند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بدترين گناه را ظلم به انسان‌ها دانست و افزود: خداوند حامي افراد مظلوم است و مي‌داند به چه شكل حق آنها را از  ظالم بگيرد.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد: تمامي گناهان انسان به جزء حق الناس با توبه‌اي به درگاه خداوند قابل بخشش است، به همين خاطر حق‌الناس اهميت فوق‌العاده‌اي دارد.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب كه مقام معظم رهبري پيش از انتخابات رأي مردم را حق الناس ناميدند، گفت: اگر اين جمله كليدي، وارد فرهنگ سياسي ما شود، كشور براي هميشه با رأي مردم در انتخابات ثبات و اعتماد خواهد داشت.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: تمام امكانات حكومتي در جمهوري اسلامي ايران، براساس قانون اساسي متكي به رأي مردم است و مردم در انتخاب نمايندگان مجلس، رئيس جمهور به طور مستقيم و انتخاب رهبري به طور غيرمستقيم نقش دارند.


ايشان در ادامه سخنان خود به روند شكل‌گيري دانشگاه آزاد اسلامي در سال 61 پرداخت و گفت: در آن سال‌ها به دليل وجود روحيه انقلابي و دولتي شدن تمامي امور از جمله دانشگاه‌ها و مدارس، امكان تأسيس دانشگاهي غيردولتي وجود نداشت، اما از آنجايي كه دور نگه داشتن مردم از علم و دانش باعث عقب افتادگي كشور مي‌شد، دانشگاه آزاد اسلامي را با سرمايه اعتماد امام (ره) و تمامي سختي‌ها تأسيس كرديم.


آيت‌الله هاشمي رفسنجاني افزود: دانشگاه آزاد اسلامي هم اكنون با 5 ميليون فارغ التحصيل، يك ميليون و 700 هزار دانشجو، 500 واحد و مركز آموزشي و 600 مدرسه سما، نيمي از تحصيلات عاليه كشور را برعهده دارد و بدون تحميل كوچک‌ترين هزينه به دولت، بار بزرگي را از دوش آن برداشته و در خدمت اسلام، انقلاب و كشور است.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: برنامه‌هايي از جمله جذب 10 هزار استاد دوره دكتري داشتيم كه متأسفانه دو سال به دليل تغيير مديريت،  به وقفه افتاد، اما خوشبختانه با مديريت جديد برنامه‌ها در حال پيگيري و اجراست.


ايشان همچنين به تغيير نام واحد شهرري دانشگاه آزاد اسلامي به يادگار امام خميني(ره) اشاره و تصريح كرد: از آنجايي كه مرحوم حاج آقا احمد خميني در تأسيس اين دانشگاه نقش داشتند، مزيِّن شدن نام اين واحد به ايشان، نوعي قدرشناسي است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خطاب به مسئولان، اساتيد و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام خميني(ره) خاطر نشان كرد: تلاشتان را بر روي تربيت نيروهاي كيفي سطح بالا، متمركز و رشته‌هاي جديد مطابق با نياز كشور در دانشگاه داير كنيد و سطح اين دانشگاه را به اندازه موقعيت معنوي آن كه در همجواري با شاه عبدالعظيم، مرقد امام (ره) و مزار شريف شهداست، بالا ببريد.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين ماه مبارك رمضان را هديه الهي برشمرد و افزود: روزه در همه اديان آسماني بوده و يكي از اهداف مهم تمرين و تحصيل تقواست.


ايشان همگان را به خواندن خطبه شعبانيه حضرت رسول اكرم(ص) توصيه كرد و گفت:  در اين ماه، سفره رحمت خداوند باز مي‌شود و اگر استفاده نكنيم، بسيار ضرر كرده‌ايم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رمضان را ماه ميهماني خداوند براي انسان‌ها دانست و گفت: در اين ماه شياطين در بند هستند و درهاي بهشت باز است.


 آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش و در رابطه با جملاتي كه توسط دكتر فرج‌الله موسوي رياست دانشگاه به نقل از امام و مقام معظم رهبري در ستايش از ايشان در تاريخ ثبت است، گفت: خودم را سربازي از سربازان انقلاب و عنايات آن دو بزرگوار را از حسن‌ظن مي‌دانم.


ايشان با اشاره به سابقه دوستي و رفاقت با آيت‌الله خامنه‌اي گفت: در نوجواني كه هر دو طلبه بوديم، با هم آشنا شديم و در طول 60 سال جز همكاري و همدلي نداشتيم.

در ابتداي اين ديدار، دكتر سيد فرج‌الله موسوي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد يادگار امام خميني(ره) شهرستان ري به ارائه گزارشي از امكانات و فضاهاي آموزشي، ورزشي، پژوهشي و چشم انداز 20 ساله واحد پرداخت و گفت: جذب طرح‌هاي برون دانشگاهي در سطح كلان با رويكرد درآمدزايي، احداث مسجد، استخر سرپوشيده و بيمارستان، تجميع واحد و انتقال آن به شهر آفتاب از برنامه هاي آتي واحد يادگار امام خميني(ره) است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین