کد خبر: ۲۵۱۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

اطلاعیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری درباره گلایه آیت‌الله سبحانی

روابط عمومی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری با اشاره به ابراز گلایه آیت الله سبحانی در پایان درس تفسیر به نقل از خبرگزاری رسا اعلام می دارد که به استناد صفحه شخصی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده متن منتشر شده به دور از هرگونه تعرض در خصوص حکم قانونی سقط جنین و اظهار تندی نسبت به مجلس شورای اسلامی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان، روابط عمومی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری با اشاره به ابراز گلایه آیت الله سبحانی در پایان درس تفسیر به نقل از خبرگزاری رسا اعلام می دارد که به استناد صفحه شخصی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده متن منتشر شده به دور از هرگونه تعرض در خصوص حکم قانونی سقط جنین واظهار تندی نسبت به مجلس شورای اسلامی بوده و ضمن ادای احترام و ادب به محضراین مرجع بزرگوار تقلید، جهت تنویر افکار عمومی متن کامل دیدگاه مورد اشاره را باز نشر می نماید:

" تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در مجلس شورای اسلامی موجی از بحث و جدل را به همراه داشت. استدلال مخالفان که نماینده دولت و مرکز پژوهشهای مجلس جزو آن هستند بر این مبناست که برخورد سلبی و تنبیهی با موضوع راه حل مسئله نیست کما اینکه در هیچ کشوری هم به عنوان سیاست جمعیتی در پیش گرفته نشده است و بیش از آنکه به افزایش نرخ باروری منجر شود به زیرزمینی شدن روشهای رایج پیشگیری از بارداری منجر شده و نهایتا به جای افزایش جمعیت کشور به افزایش جمعیت زندانها خواهد انجامید که بر خلاف سیاست قضایی نظام در قضازدایی، حذف برخی عناوین مجرمانه و کاهش جمعیت کیفری زندانهاست.

این در حالی است که با برخورد ایجابی و تشویقی که اقناع جوانان را برای ازدواج و فرزندآوری به دنبال داشته باشد و متضمن حفظ و رعایت سلامت مادر و کودک و فاصله بارداری باشد و روشهای منطقی و اصولی دیگر می توان به پیشبرد اهداف مورد نظر امیدوار بود و سیاستهای کلی جمعیتی هم که اخیرا ابلاغ شده است کاملا واقع بینانه با این پدیده برخورد کرده است.

این واقعیت که جمعیت جوان نیاز و لازمه پیشرفت و توسعه و استقلال و امنیت کشور است باید به یک باور عمومی تبدیل شود و راه آن هم بگیر و ببند و داغ و درفش نیست. درسهای آموخته شده در سالیان گذشته و در موضوعات مشابه به خوبی یادآور می شود که هرجا و هر زمان برخوردها سلبی و حذفی بوده نتیجه عکس حاصل شده است و آزموده را آزمودن خطاست."

به گزارش آفتاب، شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور اخیراً در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته بود: درسهای آموخته شده درسالیان گذشته و درموضوعات مشابه به خوبی یادآورمی شود که هرجا وهرزمان برخوردها سلبی وحذفی بوده نتیجه عکس حاصل شده است وآزموده را آزمودن خطاست. تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری وپیشگیری ازکاهش رشد جمعیت کشوردرمجلس شورای اسلامی موجی ازبحث وجدل را به همراه داشته است. استدلال مخالفان- که نماینده دولت ومرکزپژوهشهای مجلس جزوآن هستند- براین مبناست که برخورد سلبی وتنبیهی با موضوع راه حل مسئله نیست و درهیچ کشوری هم به عنوان سیاست جمعیتی درپیش گرفته نشده است.

وی افزود: این روش‌ها بیش ازآنکه به افزایش نرخ باروری منجرشود به زیرزمینی شدن روشهای رایج پیشگیری ازبارداری می انجامد و در نهایت به جای افزایش جمعیت کشوربه ازدیاد جمعیت زندانها منجر می‌شود که این مورد برخلاف سیاست قضایی نظام درقضازدایی، حذف برخی عناوین مجرمانه و کاهش جمعیت کیفری زندانهاست.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه نوشته خود تاکید کرده بود: با برخورد ایجابی و تشویقی که اقناع جوانان را برای ازدواج و فرزندآوری به دنبال داشته باشد و متضمن حفظ و رعایت سلامت مادر و کودک و فاصله بارداری باشد و روشهای منطقی واصولی دیگر، می‌توان به پیشبرد اهداف مورد نظرامیدواربود و سیاستهای کلی جمعیتی هم که اخیرا ابلاغ شده است کاملا واقع‌بینانه با این پدیده برخورد کرده است.

بعد از این اظهارات مولاوردی، آیت‌الله سبحانی در این‌باره گفت: درخواست‌ مطرح شده مبنی بر عدم مقابله با سقط جنین، مخالف با ارزش‌های نظام اسلامی است.

به گزارش حوزه نیوز، این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «مجلس قانون برخورد با افراد متخلف در زمینه سقط جنین را تصویب کرده است» تصریح کرد: می‌گویند با بگیر و ببند نمی‌توان این مسئله را در جامعه نهادینه کرد، بلکه باید فرهنگ عمومی مردم را بالا ببریم، سخن ما با معاون رئیس‌جمهور این است اگر قوانین سفت و سخت در این زمینه وجود نداشته باشد، چگونه می‌توان مطمئن بود که همه جامعه آن را رعایت می‌کنند.

سبحانی افزود: اگر از فردا بگوییم قوانین راهنمایی رانندگی، اخذ مالیات و ... ملغی شوند و فقط به فرهنگ عمومی تکیه کنیم آیا به نظر شما می‌توان خیابان‌های آرام و منظم و جاده‌هایی امن و بدون خطرات متداول را داشت و یا این‌که می‌توان از پرداخت مالیات همه مردم مطمئن بود؟ درست است که مردم خود را ملزم به رعایت این اصول می‌دانند، ولی عده‌ای هم هستند که هیچ گاه در این فضا قرار نگرفته و در نظم عمومی اخلال ایجاد می‌کنند، پس باید برای حفظ سلامت جامعه قوانینی را پیاده و اجرا کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین