کد خبر: ۲۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
آمار و ارقام از پایان جام‌جهانی سخن می‌گویند؛

حقیقی در رده سیزدهم و پولادی در جمع صد بازیکن بر‌تر جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در سه بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کارهای دفاعی تیمی منظم و با برنامه بود. بسیاری از این ویژگی به دلیل حضور امیر‌حسین صادقی در تیم بوده است. این مدافع ۳۲ ساله که در تیم استقلال ایران بازی می‌کند، در ‌خط دفاعی ایران نمایش چشمگیری داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حقیقی در رده سیزدهم و پولادی در جمع صد بازیکن بر‌تر جام‌جهانیبیستمین دوره جام‌جهانی فوتبال با چهارمین قهرمانی آلمان‌ها به پایان رسید تا یک ماه تب و تاب فوتبال در سرتاسر دنیا فروکش کند. اکنون که قهرمان جام مشخص شده است، پایگاه‌های خبری ‌در سرتاسر دنیا به بررسی و تحلیل کارکرد تیم‌های ملی این رقابت‌ها پرداخته‌اند و با آمار و ارقام تیم‌ها، بازیکنان را در جایگاه‌های گوناگون نشانده‌اند.
 
به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «بلیچر ریپورت»، یکی از مراجعی بود که به تحلیل عملکرد تیم‌ها در جام‌های جهانی پرداخت و در تحلیل آماری خود، ‌تیم ملی فوتبال ایران را بالا‌تر از تیم‌های بزرگی همچون ایتالیا و انگلیس در رده بیست‌و‌دوم بر‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار داد.

وی در این بررسی، ایران را بالا‌تر از همه تیم‌های آسیایی و بهترین نماینده قاره کهن هم برگزیده است.

این وب‌سایت همچنین ۲۵ شگفتی این رقابت‌ها را معرفی کرد که نام امیرحسین صادقی و تیم ملی فوتبال ایران در این فهرست به چشم می‌خورد.

بلیچر ریپورت درباره امیرحسین صادقی می‌نویسد: «تیم ملی فوتبال ایران در سه بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در کارهای دفاعی تیمی منظم و با برنامه بود. بسیاری از این ویژگی به دلیل حضور امیر‌حسین صادقی در تیم بوده است. این مدافع ۳۲ ساله که در تیم استقلال ایران بازی می‌کند، در ‌خط دفاعی ایران نمایش چشمگیری داشت. او در بازی با نیجریه توانست به خوبی امانول امنیکه را مهار کند و در بازی با آرژانتین نیز به خوبی از پس گونسالو هیگواین بر‌آید‌».
 
همچنین وقتی به بررسی تیم ملی کشورمان هم رسید بلیچر ریپورت می‌نویسد: «نمایش خوب‌ تیم ملی فوتبال ایران، باعث شد که بسیاری از رسانه‌های این کشور به تمجید از «شاهزادگان پارسی» بر‌آیند. عملکرد آن‌ها در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل فرا‌تر از انتظارات بود. تیم ملی فوتبال ایر‌ان در دیدار نخست خود برابر نیجریه به تساوی بد‌ون گل رسید و در بازی برابر آرژانتین تا دقیقه‌ ۹۱ این تیم را متوقف کرده ‌بود؛ اما سرانجام دروازه‌اش باز شد تا به شکستگی بخورد. تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود نیز برابر بوسنی و هرزگوین با نتیجه‌ سه بر یک شکست خورد‌».
 
نشریه معتبر کیکر هم در گزارسی به بررسی عملکرد دروازه‌بان‌های حاضر در جام‌جهانی پرداخت و در ‌اقدامی ناباورانه، مانوئل نویر را در رده سوم بهترین دروازه‌بان‌های جام‌ ‌و بالا‌تر از او ناواس کاستاریکایی و اوچه‌آ مکزیکی ‌قرار داد. کیکر در این رده‌بندی، علیرضا حقیقی را در رتبه سیزدهمین دروازه‌بان جام‌جهانی آورده است.

علیرضا حقیقی که در سه بازی مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی‌ و هرزگوین به میدان رفت، از طرف نشریه کیکر صاحب میانگین نمره ۲.‌۸۳ شد.

وی پس از انجام ‌۶۴ مسابقه جام جهانی برزیل و پایان این پیکار‌ها که با قهرمانی آلمان انجام شد، صاحب میانگین نمره ۲.‌۸۳ شد که بن به نظر کار‌شناسان معتبر‌ترین نشریه ژرمن‌ها در رده سیزدهم گلرهای بر‌تر جام ایستاد.

اما شاید معتبر‌ترین این رده‌بندی‌ها مختص به سایت فیفا باشد که بر اساس آمار و ارقام رسمی خود به بررسی تیم‌ها و بازیکنان می‌پردازد. فیفا در رتبه‌بندی بهترین بازیکنان جام تونی کروس را به‌ عنوان بهترین بازیکن جام شناسایی کرده و مهرداد پولادی را با ۸.‌۲۴ امتیاز در رتبه یکصدم بهترین بازیکنان جام‌جهانی قرار داده است.

اما عملکرد درخشان مهرداد پولادی در جام‌جهانی تحسین وب‌سایت‌های مختلفی را هم برانگیخته است. یکی از آن‌ها سایت Sportskeed است که در گزارش مفصل خود در مورد عملکرد مهرداد پولادی در برزیل می‌نویسد: «وقت نداشت که عرق روی صورتش را پاک کند، چرا که نباید چشم از روی بازیکن روبه‌رویش برمی‌داشت. بازیکنی روبرو لیونل مسی بود اما مهرداد در مهار او کم نیاورد. او درگیر بازی برابر نابغه آرژانتینی بود و فرصتی برای فکر کردن به مسائل دیگر ‌نداشت؛ اما شاید زمانی که با لئو بر سر توپ جدال می‌کرد برای لحظه‌ای فکرش به عقب بازگشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین