کد خبر: ۲۵۲۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
یک نظامی عراقی فاش کرد:

وقایع دهشتناک شب ورود داعش به موصل

یک نظامی عراقی با روایت وقایع وحشتناک شب ورود داعش به موصل، تاکید کرد: نیروهای پیشمرگه که همواره به عنوان ضامن برقراری امنیت به ارتش عراق کمک می کردند، در آن شب موجبات سیطره داعش بر موصل و اخراج سربازان ارتش از این شهر را فراهم کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، سیطره ناگهانی داعش بر برخی استانهای شمال غربی عراق که تقریبا یک سوم از خاک این کشور را تشکیل می دهد، سوالات متعددی را در بین افکار عمومی منطقه ایجاد کرد. ناظران منطقه ای معتقدند یک گروه تروریستی همانند داعش که به انجام اقدامات تروریستی در برخی شهرهای سوریه و سیطره بر برخی مناطق اکتفا کرده بود، هرگز نمی توانست یک شبه به تشکیلاتی آن چنان قدرتمند تبدیل شود که بتواند ارتش عراق را از شهرهای مهم شمال غربی این کشور بیرون رانده و خودش بر آنها مسلط شود.

تحلیل قاطع در اینجا بر این مسئله استوار است که دستهای پشت پرده منطقه ای (در همسایگی عراق) و داخلی (در درون عراق) در کار بوده است تا با سیطره داعش بر برخی شهرها و مناطق بزرگ عراق روی ناکارآمدی دولت "نوری المالکی" نخست وزیر عراق بزرگنمایی صورت گیرد و از این طریق پروژه صهیونیستی تجزیه عراق به چندین کشور متخاصم را دنبال کنند.

طرحی که در نهایت برای کل خاورمیانه نیز در نظر گرفته شده تا برای حتی چند قرن آتی خیال آمریکا و اسرائیل و دیگر همپیمانان آنها را از بابت بقای رژیم جعلی صهیونیستی که منافع بلندمدت آنها را در منطقه تامین می کند، راحت کند.

در همین راستا یک منبع موثق نظامی در ارتش عراق در گفتگو با خبرنگار مهر، روایت دهشتناکی از شب سیطره تروریستهای داعش بر موصل مطرح کرد.

وی در این باره اظهار داشت: ما در شب سیطره داعش بر موصل به عنوان نیروهای ارتش عراق در یکی از پایگاهها این شهر حضور داشتیم. تعامل و همکاری میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه در موصل و برخی دیگر مناطق که دارای اقلیت کرد هستند نیز موضوعی همیشگی در عراق پس از رهایی از رژیم بعثی صدام بوده است.

وی افزود: در آن شب بخصوص، برخی از نیروهای پیشمرگه جهت هماهنگی های لازم به پایگاه ما آمدند و قرار شد تا فردا نیز در آنجا بمانند. در نخستین ساعات بامداد من فشار جسم سخت روی سر خود را احساس کردم، ناگهان متوجه شدم یکی از نیروهای پیشمرگه با فشار دادن سلاح روی سر من در حال بر زبان آوردن تهدیداتی است.

این نظامی عراق افزود: وی مرا تهدید کرد برای اینکه زنده بمانم سلاح خود را در پایگاه جا بگذارم و خود مقر ارتش را ترک کنم. بسیاری از نیروهای دیگر ارتش نیز که با همین نوع تهدیدات نیمه شب از خواب برخاسته بودند و مجبور به ترک پایگاه شدند.

وی تاکید کرد: من حتی شنیدم نیروهای پیشمرگه سربازان و افسرانی را که در برابر دستورات آنها مقاومت می کرده اند را به قتل رسانده اند.

این منبع نظامی با اشاره به وضعیت خطرناک آنها در هنگام خروج از موصل، افزود: پس از خروج از شهر موصل متوجه شدیم که تروریستهای داعش بر شهر مسلط شده اند و این مسئله با توجه به وقایع شب گذشته آن بسیار برای ما تامل برانگیز بود.

خاطرنشان می شود اظهارات این نظامی عراقی با تمایلات شدید برخی مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق به ویژه "مسعود بارزانی" در زمینه جدایی این اقلیم از عراق همخوانی دارد. ناظران منطقه ای معتقدند بارزانی تلاش دارد با این توجیه که حضور نیروهای داعش در شهرهای کردنشین امنیت این شهرها را برهم زده و این مسئله ناشی از ناکارآمدی دولت عراق است، در نهایت به هدف دیرینه خود در راستای استقلال و جدایی کامل منطقه کردستان از عراق دست یابد. طرحی که کاملا در راستای پروژه صهیونیستی تجزیه عراق بوده و بنابر دیدگاه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر مقدمه فاجعه در منطقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین