کد خبر: ۲۵۳۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹

۴ زندگی، هدیه جوان ۲۷ ساله در شب‌های قدر

«اعضای بدنم را اهدا کنید.» این خواسته‌ جوان ۲۷ ساله‌ای بود که چند روز پیش در تصادف دچار مرگ مغزی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش همشهری، اعضاي خانواده‌اش با اهداي اعضاي بدن او در شب‌هاي قدر به 4 بيمار فرصت زندگي دوباره دادند.حادثه‌اي كه گريبان حامد گل‌بهار را گرفت 24تير رخ داد. حدود ساعت 3بامداد بود كه او تصميم گرفت يكي از دوستانش را كه ميهمان وي بود به خانه‌اش برساند.

2مرد جوان سوار بر موتور حامد شدند و در خيابان‌هاي تهرانپارس به راه افتادند اما در تقاطع خيابان 212، وانتي كه از خيابان فرعي وارد خيابان اصلي مي‌شد سرعتش آنقدر زياد بود كه راننده آن وقتي 2جوان موتورسوار را مقابلش ديد، نتوانست خودرواش را كنترل كند و تصادفي وحشتناك رخ داد. 2جوان موتورسوار در چشم بر هم زدني نقش زمين شدند و دقايقي بعد آمبولانس اورژانس آژيركشان راهي محل حادثه شد.

اتفاق عجيب


برادر حامد در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: وقتي خبر تصادف را به ما دادند، وحشتزده راهي بيمارستان تهرانپارس شديم. زماني كه تصادف رخ داده بود، برادرم و دوستش از روي موتور به زمين پرت شده و سر حامد بر اثر برخورد با زمين به‌شدت آسيب ديده بود اما معجزه‌اي باعث شده بود كه دوستش آسيب چنداني نبيند.

او ادامه مي‌دهد: طبق گفته دوست برادرم، او وقتي به زمين پرت شده بود، سرش محكم روي دستان حامد فرود آمده و هر چند باعث شده بود كه دست حامد به‌شدت دچار شكستگي شود اما همين اتفاق منجرشد كه به سر او آسيب نرسد و وي از مرگ حتمي نجات پيدا كند.

محمود گل‌بهار مي‌گويد: همان روزي كه حامد در بيمارستان بستري شد، پزشكان گفتند كه شدت صدماتي كه ديده بسيار زياد است و او به كما رفته و به‌احتمال زياد مرگ مغزي شده است.

تصميم مهم


خانواده حامد وقتي شنيدند كه او ممكن است دچار مرگ مغزي شود ياد روزي افتادند كه وي از مادرش خواسته بود درصورت وقوع حادثه‌اي براي او، اعضاي بدنش را اهدا كنند. برادر حامد مي‌گويد: 4 روز پيش بود كه برادرم نزد مادرم رفت و گفت كه مي‌خواهد فرم اهداي اعضا پر كند. او مي‌خواست درصورتي كه دچار حادثه‌اي شد، اعضاي بدنش اهدا شود اما حتي فرصت پيدا نكرد كه اين فرم را پر كند.

پس از تصادف وقتي خبر دادند كه برادرم دچار مرگ مغزي شده، مادرم گفت كه خواسته حامد اهداي اعضاي بدنش بوده و مي‌خواهد به خواسته‌اش عمل كند. با شنيدن حرف‌هاي مادرم، همه ما موافقت و رضايتنامه‌ را امضا كرديم.

حامد در حالي دچار اين حادثه شد كه خودش را براي شركت در مراسم احيا آماده مي‌كرد و حتي با دوستانش هم قرار گذاشته بود اما نتوانست در اين مراسم شركت كند. پس از رضايت خانواده حامد، پيكر بي‌جان او براي عمل اهداي عضو به بيمارستان مسيح دانشوري منتقل شد.

دكتر ابراهيم كاظمي، پزشك هماهنگ‌كننده اهداي اعضا در بيمارستان مسيح دانشوري مي‌گويد: با رضايت خانواده متوفي، او به اتاق عمل منتقل و علاوه بر قلب، كليه‌ها و كبد وي، نسوج او نيز به بيماران نيازمند اهدا شد. به اين ترتيب وي به‌صورت مستقيم به 4بيمار و با اهداي نسوج به ده‌ها بيمار ديگر فرصت زندگي دوباره بخشيد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین