کد خبر: ۲۵۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷

بازتاب جهاني حضور ميليوني ملت ايران در روز جهاني قدس

راهپيمايي روز جهاني قدس امسال، با بازتاب چشمگيرتري در رسانه‌هاي بين‌المللي همراه بوده است. به گزارش تسنيم، برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس امسال نيز از ديد رسانه‌هاي بين‌المللي غافل نماند و اين رسانه‌ها، حركت مردم ايران را به‌طور گسترده‌يي پوشش دادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاري فرانسه به بازتاب تظاهرات گسترده مردم ايران در حمايت از مردم فلسطين و در اعتراض به اسراييل پرداخت. به گزارش اين خبرگزاري، مردم ايران در تهران و بيش از 700 شهر ديگر در آخرين جمعه ماه رمضان با شركت در اين تظاهرات به حمايت از مردم فلسطين پرداخته و عليه اسراييل شعار سر دادند. خبرگزاري فرانسه در ادامه به پوشش راهپيمايي مردم در تهران و شعارهاي «مرگ بر اسراييل» و «مرگ بر امريكا» در نقاط مختلف پايتخت ايران پرداخت.


شبكه المنار لبناني در گزارشي با اشاره به برگزاري مراسم روز قدس در ايران آورده است: در جمهوري اسلامي ايران راهپيمايي ميليوني به مناسبت روز جهاني قدس و در همبستگي با غزه برگزار شد. المنار اعلام كرد: راهپيمايي ميليوني در خيابان‌هاي ايران در حمايت قدس شريف از لوث صهيونيست‌ها و همبستگي با ملت مسلمان فلسطين برگزار شد همان‌گونه كه در برخي شهرهاي عراق در همبستگي با ملت فلسطين راهپيمايي مشابهي برگزار شد.


پايگاه شبكه خبري الجزيره طي خبري اعلام كرد كه راهپيمايي روز قدس در ايران و در بيش از 700 شهر برگزار شد. شبكه خبري الجزيره اعلام كرد كه ايرانيان همواره بر برپايي مراسم روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان اصرار داشته‌اند و روز قدس امسال با اعتراض به تجاوز اسراييل به نوار غزه كه تاكنون بيش از 800 شهيد برجاي گذاشته، تمايز يافته است.


روزنامه فرامنطقه القدس العربي نيز در گزارشي از مراسم روز جهاني قدس در ايران آورده است: صبح امروز راهپيمايي‌هاي ميليوني در تهران و ساير شهرهاي ايران در حمايت از ملت فلسطين و ساكنان بيگناه غزه برگزار شد. القدس العربي نوشت: شركت‌كنندگان در راهپيمايي عليه رژيم اسراييل و در حمايت از ساكنان غزه شعارهايي سر دادند و پلاكاردهايي در ضديت با اسراييل حمل كردند و ضمن حمايت از آرمان فلسطين جنايات اشغالگران عليه مردم فلسطين را محكوم كردند.


پايگاه خبري «مصراوي» مصر در خبري اعلام كرد: راهپيمايي‌هاي ميليوني مردم ايران به مناسبت بزرگداشت روز جهاني قدس و اعلام همبستگي با مردم فلسطين و مردم بيگناه غزه صبح روز جمعه ساعت 10:30 دقيقه، در تهران و ساير شهرهاي اين كشور آغاز شد. مصراوي در ادامه نوشت: راهپيمايي مردم ايران در حالي صورت مي‌گيرد كه اسراييل از هفدهم ماه جاري ميلادي، حمله زميني خود را به غزه آغاز كرده است.


خبرگزاري ترند آذربايجان نيز ضمن بازتاب راهپيمايي روز قدس در تهران و ساير شهرهاي ايران نوشت كه مردم در گروه‌هاي ده‌ها هزار نفري در تهران و بيش از 700 شهر راهپيمايي روز قدس را آغاز كرده و عليه اسراييل و امريكا شعار سر دادند. در اين تظاهرات پرچم اسراييل به آتش كشيده شد. اين خبرگزاري در ادامه به اين موضوع اشاره كرد كه بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 ميلادي آخرين جمعه از ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاري كرد تا مسلمانان جهان را براي حمايت از فلسطيني‌ها و عليه اسراييل بسيج كند.


شبكه الميادين گزارش داد كه صدها هزار نفر از مردم ايران با شركت در راهپيمايي‌، حمله تروريستي‌ به غزه را محكوم كردند.


پايگاه پانوراما الشرق الاوسط با اشاره به برگزاري مراسم روز جهاني قدس در ايران آورده است: مراسم روز جهاني قدس براي اعلام همبستگي با ملت مسلمان فلسطين و نجات قدس از لوث صهيونيست‌ها كه اين روزها جنايات وحشيانه‌يي عليه فلسطيني‌ها مرتكب مي‌شوند در ايران برگزار شد.


پايگاه خبري الجديد لبنان نيز تظاهرات روز جهاني قدس ملت ايران را بازتاب داده و از حضور رييس‌جمهوري اسلامي ايران در تظاهرات امروز مردم تهران تصاويري را منتشر كرد.


شبكه الفرات عراق در گزارشي درباره برگزاري مراسم روز قدس در ايران آورده است: مردم ايران اسلامي از صبح آخرين جمعه ماه مبارك رمضان راهپيمايي ميليوني در حمايت از ملت فلسطين و همبستگي با غزه و بزرگداشت روز جهاني قدس برگزار كردند. الفرات عراق اعلام كرد: راهپيمايي ميليوني بزرگي در خيابان‌هاي شهرهاي ايران در همبستگي با ملت فلسطين و نجات قدس از لوث صهيونيست‌ها برگزار شد. اين رسانه عراقي گزارش داد: روز جهاني قدس امسال با تجاوز اسراييل به غزه مصادف شده است و فلسطيني‌ها امسال اين مناسبت را با شهدا و قربانيان خود گرامي مي‌دارند و اميدوار به انتفاضه ملت اسلامي براي ياري آرمان آنها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین