کد خبر: ۲۵۴۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

10 اشتباه عجیب از 10 دروازه بان نامدار / سوتی هایی که هرگز از یادمان نمی رود

دروازه بان ها، شغل و ماموریت بسیار حساسی دارند. آنها نباید تلاش یک تیم را با اشتباهات شان برباد دهند و به همین خاطر، می شوند تکیه گاه تمام بازیکنان تیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مهام نیوز ، آنها هستند که با اشتباه شان مي توانند تيم را بازنده به رختکن بفرستند يا با واکنش هاي درست و به موقع خود، همه اعضا را سربلند و اميدوار کنند. اين دروازه بان ها هستند که تعيين کننده باقي مي مانند. اما براي امروز ، اشتباهات 10 دروازه بان سرشناس شاغل در ايران را بخوانيد که هرگز از يادمان نمي رود.

احمدرضا عابدزاده: (دربي 49 - استقلال 2-پرسپوليس 2- 9 دي ماه 1379)

احمدرضا عابدزاده آخرين سال حضورش در ميادين فوتبال را پشت سر مي گذاشت و چندان قبراق و سرحال به نظر نمي رسيد اما اين دربي با همه بازي هاي عمرش تفاوت داشت.

مهدي هاشمي نسب از پرسپوليس به استقلال رفته بود تا جنجالي ترين انتقال فوتبال ايران صورت گيرد.

پرسپوليس نبايد بازي را مي باخت و حتما بايد برنده از زمين بازي بيرون مي آمد اما عابدزاده سرحال نبود.

استقلالي ها روي يک ضربه کاشته و به طرز شگفت آوري به گل رسيدند، عابدزاده درست در کنج دروازه اش نتوانست توپ را بيرون بکشد تا شوت نوازي مستقيما وارد دروازه اش شود.

عابدزاده البته در گل دوم استقلال که شايد مشهورترين گل سال هاي اخير اين باشگاه بود نيز اشتباه کرد تا مهدي هاشمي نسب از غفلت گلر دوست داشتني پرسپوليس سود برده و توپ را در قعر دروازه سرخپوشان جاي دهد.

آن روز و آن دربي، شانس اصلا با عابدزاده همراه نبود. دو اشتباه، دو گل خورده.

نيما نکسيا: (جام جهاني 98 فرانسه-يوگسلاوي يک - ايران صفر- 24 خرداد 1377)

اصلا قرار نبود نيما در آن ديدار به ميدان برود اما مصدوميت احمدرضا عابدزاده آن قدر طولاني شد که جلال طالبي با نگراني هاي هميشگي اش، به اين دروازه بان جوان اعتماد کرد.

تا دقيقه 77 همه چيز طبق دستورات تاکتيکي سرمربي قبلي تيم ملي يعني ايويچ فقيد پيش مي رفت ولي در آن دقيقه، سيريشا ميهايلويچ روي يک ضربه کاشته مستقيم و مرگبار، دروازه ايران را باز کرد.

مهدي مهدوي کيا بعدا براي مان تعريف کرد که ايويچ گفته بود همه راه ها را بر روي گلزني يوگسلاوي بسته ام اما آنها فقط يک مدل مي توانند به گل برسند؛ ضربه کاشته و البته همين اتفاق هم افتاد.

نيما در عرض چند صدم ثانيه دچار اشتباه محاسباتي شد و گل خورد.

ابراهيم ميرزاپور(جام جهاني 2006 آلمان - مکزيک 3- ايران يک - 21 خرداد 1385)

ابراهيم ميرزاپور با 75 بازي ملي، همواره مورد انتقاد کارشناسان فوتبال ورسانه قرار داشت آن هم در سال هايي که دروازه تيم ملي بعد از احمدرضا عابدزاده همواره تهديد مي شد.

ميرزاپور در اولين ديدار جام جهاني 2006 آلمان، در همان بازي که توقعات مردمي بيش از اندازه از تيم ملي بالا بود،در همان زماني که فکر مي کرديم به راحتي آب خوردن مي توانيم از گروهي که پرتغال، مکزيک و آنگولا در آن حضور دارند، به مرحله بعدي صعود کنيم و... يک اشتباه عجيب انجام داد.

تا دقيقه 28 تيم ملي توانست حريفش را کنترل کند اما شروع مجدد ميرزاپور که مهم ترين نقطه ضعفش بود، کار دست تيم ملي داد.

توپ به پشت يحيي گل محمدي برگشت و مقابل پاي براوو، مهاجم تيزچنگ مکزيکي افتاد آن هم در شرايطي که خط دفاعي مان شوکه شده بودند.

براوو به راحتي توانست آن توپ را وارد دروازه ايران کند.

دانيال داوري (ديدار تدارکاتي تيم ملي - ايران يک - گينه 2 - 14 اسفند 1392)

دانيال يا دانيل مطمئن بود مي تواند يک گلر ششدانگ براي تيم ملي باشد.او اين اعتماد به نفس را از بوندس ليگاي آلمان و به خاطر نمرات درخشاني که رسانه هاي آلماني به او مي دادند،با خودش به تهران آورده بود.

گلر ايراني- آلماني کشورمان که به درخواست کارلوس کروش به اردو رفته بود، فکر مي کرد اولين ديدارش با پيراهن تيم ملي ايران "در ورزشگاه آزادي تهران" مي تواند جذاب ترين خاطرات را برايش به ارمغان بياورد اما اين هم از ساده دلي اش بود.

گينه اي ها در همان نيمه اول با دو شوت مستقيم و غير قابل مهار، به او آموختند هنوز زمان زيادي براي پخته شدن نياز دارد!

البته برخي از تماشاگران نيز آن روز به خاطر گل هاي بدي که دانيال دريافت کرد، او را مورد شماتت قرار دادند و همه اين اتفاقات در اولين بازي دانيال داوري درون دروازه تيم ملي ايران در تهران رقم خورد.

دو گل بد، دو گل عجيب.

مهدي رحمتي (انتخابي جام جهاني 2014 برزيل- لبنان يک - ايران صفر - 21 شهريور 1391)

تيم ملي مسافر لبنان شد تا در ورزشگاه سيتي اسپورت بيروت و در مرحله انتخابي جام جهاني 2014 در منطقه آسيا مقابل لبناني ها قرار بگيرد.

بازيکنان تيم ملي به خاطر تمجيد مطبوعات و رسانه هاي وطني از قهرمانان المپيکي، بيانيه نوشته و از انجام مصاحبه با رسانه ها امتناع کردند.بماند که سه بازيکن هميشه مدعي، پشت پرده امضاي اين بيانيه بود.

آنها خيال شان راحت بود که لبنان، ضعيف ترين تيم گروه را شکست داده و به تهران برمي گردند اما در درون زمين، يک اتفاق تلخ رخ داد.

رضا عنتر مهاجم پا به سن گذاشته لبناني ها روي يک ارسال ضربه کاشته جلو آمد و توپ ساده اي که مهدي رحمتي مي توانست آن را دفع کند را به راحتی نوشيدن يک ليوان آب، درون دروازه تيم ملي قرار داد. اين گل هم در داخل منطقه شش قدم رقم خورد، جايي که رحمتي در آن ضعف دارد.

البته در سال 92، رحمتي دو، سه گل بد ديگر هم دريافت کرد اما آن بازي ها در سطح بالاي بين المللي برگزار نمي شد.

بدترين گلي که رحمتي در سال 92 دريافت کرد، گلي بود که در قطر و مقابل الريان وارد دروازه اش شد و رحمتي را مقصر شکست تلخ آبي پوشان کرد.

نيلسون کوره آ جونيور (ليگ دوازدهم- پرسپوليس 3- گهر دورود2- 25 بهمن 1391)

نيلسون کوره آ جونيور شايد بهترين گلر پرسپوليس پس از خداحافظي احمدرضا عابدزاده از فوتبال باشد اما چند اشتباه عجيب درون دروازه پرسپوليس داشت.

مثلا گلي که فصل گذشته مقابل گسترش فولاد در تبريز دريافت کرد يا گل ثانيه 30 فصل 91-92 مقابل نفت تهران که وارد دروازه اش شد اما از اين دو گل بدتر، بازي برگشت مقابل گهر در همان فصل بود.

گهري ها روي يک ارسال بلند، توپ را در گوشه محوطه جريمه به مجيد خميسي رساندند. خميسي جوان بدون اينکه نگاهي به دروازه بيندازد، توپ را شوت کرد که در عين تعجب همگان، اين توپ از سمت چپ نيلسون به آرامي حرکت کرد و از خط دروازه گذشت!

وحيد طالب لو (ليگ هفتم - استقلال يک - پگاه گيلان 4 - 14آبان 1387)

پسر خوب و آرام استقلالي ها که حالا مدتي است از خانه اش دور شده، در فصل هفتم، روزهاي پردردسر و ناخوشايندي را همراه با آبي پوشان پشت سر مي گذاشت.

بدترين آن، ديدار با پگاه گيلان بود، همان بازي مشهوري که طالب لو 4 بار دروازه اش را باز شده ديد.

گل دومي که دريافت کرد، بسيار عجيب و زننده بود.

افشين چاووشي مهاجم داماش از پشت محوطه جريمه توپ را شليک کرد و طالب لو با يک شيرجه سريع، به توپ رسيد اما در حالي که به نظر مي رسيد توپ را در آغوش گرفته، اين توپ از دستش رها شد و به تور دروازه آبي ها برخورد کرد.

صحنه اين گل، هرگز از ياد هواداران استقلال نمي رود، دقيقه 47 بازي با پگاه در فصل هفتم!

حسن رودباريان (جام ملت هاي آسيا 2007- چين 2- ايران 2- 25 دي 1385)

حالا که ابراهيم ميرزاپور بعد از جام جهاني 2006 از تيم ملي دور شده بود، بهترين فرصت براي حسن رودباريان به وجود آمد تا خودش را به کادر فني تيم ملي (امير قلعه نويي و همکارانش) اثبات کند تا براي مدت ها، سنگربان اول تيم ملي باشد اما چه سود که گل هاي عجيبي دريافت کرد و از اين عنوان دور شد.

در بازي با چين، رودباريان دو گل بد وارد دروازه اش شد.

در دقيقه 6 بازي، ضربه کاشته هافبک چيني ها پس از برخورد با دست رودباريان به سمت دروازه هدايت شد.

در دقيقه 36 بازي نيز باز هم اين چيني ها بودند که روي يک ارسال ساده و يک شوت زميني به گل رسيدند.

بعدها اين شايعه مطرح شد که شايد بينايي رودباريان دچار مشکل بود اما اين شايعه توسط همين دروازه بان تکذيب شد.

رحمان احمدي (تدارکاتي تيم ملي - عمان 3 - ايران يک - اول خرداد 1392)

شايد خيلي ها رحمان احمدي را هنوز هم گلر يک تيم ملي ندانند اما او با عملکرد درخشانش در سه بازي آخر تيم ملي در انتخابي جام جهاني، ما را سربلند کرد.

البته رحمان در هر فصل ليگ برتر، گل هاي عجيب و غريب زيادي دريافت مي کند اما در تيم ملي، کمتر اين اتفاق ها برايش رخ مي دهد.

يکي از آن معدود دفعات، تقابل با عمان در يک ديدار دوستانه و پس از کنار گذاشته شدن مهدي رحمتي از تيم ملي بود.

در آن روز تلخ، ما بازی را با حساب 3 بر يک به عمان واگذار کرديم اما تلخ تر از آن، عملکرد ضعيف رحمان احمدي بود.

او سه گل عجيب و غيرقابل باور دريافت کرد که روي هر سه گل نيز مقصر اصلي بود.

البته رحمان همين اواخر و در ديدار سپاهان - الهلال، يک گل از روي ضربه کرنر وارد دروازه اش شد که در کارنامه اين گلر، يک نقطه تاريک و يک ضعف اساسي است.

عليرضا حقيقي (دربي 69-استقلال يک - پرسپوليس صفر- 23مهر 1389)

بازي تا دقيقه 1+90 مساوي بود. پرسپوليسي ها يک گل سالم خود را توسط کمک داور بازي آفسايد و مردود ديدند و حسابي عصباني شدند.

از آن طرف، استقلالي ها هم شرايط روحي و رواني مناسبي نداشتند اما اتفاق مهم بازي بالاخره در اين دقيقه رخ داد.

مجتبي جباري با يک پاس بي نقص، فرهاد مجيدي را صاحب توپ کرد. پاس به قدري زيبا بود که مجيدي توانست پشت سر شيث رضايي به توپ برسد و شيث که چند سالي از مجيدي کوچک تر بود، توانايي مهار شماره 7 محبوب آبي ها را نداشت.

مجيدي وقتي به گلر پرسپوليس يعني حقيقي رسيد، تقريبا در موقعيت تک به تک قرار داشت و به همين دليل، توپ را از بين پاهاي حقيقي عبور داد تا يک گل استثنايي به ثمر برساند.

حقيقي هم در خروج و هم در بستن به موقع پاهايش دچار اشتباه وحشتناکي شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین