کد خبر: ۲۵۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷

عراقچی: بیش از 30 کشور در نشست تهران حضور می‌یابند/ دستور کار اجلاس، رسیدگی به وضعیت غزه

«سید عباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه اعلام کرد: بیش از 30 کشور جهان فردا (دوشنبه) در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران شرکت می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون وزیر امور خارجه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد دارای 13 عضو شامل فلسطین، الجزایر، مصر، سنگال، آفریقای جنوبی، زیمباوه، زامبیا، مالزی، اندونزی، بنگلادش، هند، کلمبیا و کوبا است که این اعضا در نشست یک روزه تهران شرکت می کنند.

عراقچی اضافه کرد: همچنین حدود 20 کشور دیگر از آفریقا و آسیا نیز در این نشست شرکت خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعدادی از کشورها در سطح وزیر امور خارجه در نشست تهران شرکت می کنند؟ گفت: برخی کشورها در سطح وزیران امور خارجه و برخی نیز در سطح قائم مقام و بعضی دیگر در سطح معاون وزیر خارجه شرکت می کنند.

عراقچی در پاسخ به این سوال که از مصر و فلسطین چه کسانی در نشست تهران شرکت خواهد کرد؟ اظهار داشت: آقای ریاض المالکی وزیر خارجه دولت جدید فلسطین و نیز معاون وزیر امور خارجه مصر در این اجلاس شرکت دارند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت که دستور کار این اجلاس یک روزه بررسی تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی است که مواضع و راه حل ها در بیانیه پایانی ارائه خواهد شد.

رژیم صهیونیستی بامداد هشتم ژوییه 2014 (17 تیر ماه) از هوا، دریا و زمین در حالی که مردم بی دفاع غزه در خواب بودند، آتش خشم و کینه خود را بر سر آنان خالی کرد و تا این لحظه بیش از 1720 فلسطینی را به شهادت رسانده، هزاران فلسطینی را بی خانمان کرده و 11 خبرنگار را به کام مرگ فرو برده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین