کد خبر: ۲۵۵۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱

تکلیف دانشجویان دانشگاه ایرانیان در پی بلااثر شدن مجوزش

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم گفت: مجوز دانشگاه ایرانیان با حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی بلااثر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دانشگاه ایرانیان فقط از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز داشته است که این مجوز نیز به این دانشگاه اجازه فعالیت در محدوده تهران تحت مدیریت احمدی‌نژاد را داده بوده که اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی بلااثر اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورای گسترش آموزش عالی هیچ‌گونه مجوزی برای دانشگاه ایرانیان صادر نکرده است، گفت: آن مجوزی که شورای گسترش صادر کرده بود، مربوط به ترکیب دیگری با اعضای هیات منصفه دیگری برای فعالیت در خارج از تهران بوده که در همان زمان نیز بیش از 50 درصد اعضای هیات موسس استعفا داده‌اند و آن مجوز خود به خود بلااثر شد.

حسینی در مورد مشخص شدن تکلیف دانشجویان این دانشگاه نیز اظهارکرد: تمام دانشگاه‌هایی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دارند و مجوز رشته‌هایشان را به صورت قطعی از شورای گسترش کسب کرده‌اند، می‌توانند دانشجو پذیرش کنند. در غیراینصورت هر دانشگاهی که غیر از این روال باشد، اقدامی غیرقانونی انجام داده و دانشجویانی که دردانشگاه تحصیل کرده‌اند، مدرک آنها از نظر وزارت علوم رسمی تلقی نمی‌شود.

مدیرکل شورای گسترش وزارت علوم با تاکید بر اینکه مجوز اصولی فقط به این معناست که یک دانشگاه اجازه دارد مقدمات تشکیل این دانشگاه را فراهم کند، گفت: هر اقدام عملی باید مجوز قطعی وزارت علوم را داشته باشد و مجوز اصولی چه برای وزارت علوم و دیگر موسسات تعهدی نمی‌آورد که بتوانند براساس آن دانشجو جذب کنند.

وی در مورد مبالغی که برای تاسیس این دانشگاه از دولت برداشت شده بود، گفت: این مساله از مراجع قضایی پیگیری می‌شود و من در مورد آن اظهارنظری نمی‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین