کد خبر: ۲۵۶۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کسر نمایشی قرارداد استقلالی‌ها/ فرار از دست سازمان بازرسی!

گزارشی از چرایی کاهش ناگهانی قرارداد آبی‌پوشان پایتخت

بحث عجیب کاهش قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال استقلال از سوی مدیران این باشگاه در ابتدا اگرچه بیشتر به یک شوخی شبیه بود اما با اعلام مدیرعامل این باشگاه گویا قرار است به زودی عملی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پیام نو، بحث کاهش قرارداد بازیکنان استقلال اولین بار توسط امیر قلعه نویی در نشست خبری پس اولین دیدار این تیم در لیگ چهاردهم مطرح شد. سرمربی آبی ها در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل نفت در اظهاراتی بی مقدمه از کاهش قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیمش خبر داد و اعلام کرد که این مساله را با مدیران باشگاه در میان گذاشته است. مساله ای که هم قدری عجیب بود و البته قدری هم باور نکردنی.

طرح مساله توسط امیر قلعه نویی بلافاصله به ورود افشارزاده مدیرعامل باشگاه منجر شد. او که احتمالا به طرزی کاملا هماهنگ شده به پشتیبانی از سرمربی تیمش درآمده بود، به خبرنگاران گفت که این طرح امیر قلعه نویی است و ما هم برای پایین آمدن از سقف بودجه تعیین شده ۱۸ میلیاردی توسط وزارت ورزش این کار را خواهیم کرد.

اما اصل قضیه کسر قرارداد بازیکنان و کادر فنی استقلالی ها گویا چیز دیگری است و آن را باید در فشار نهادهای نظارتی و حتی خود وزات ورزش جستجو کرد. باشگاه استقلال یکی از چند باشگاهی است که شبهات بسیاری در مورد قرارداد کادر فنی و برخی بازیکنانش وجود دارد. موضوعی که بعد از انتشار لیست قرارداد بازیکنان این باشگاه آبی پوش همه را شگفت زده کرد و پای نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی را هم به قضیه کشاند.

در لیست اعلامی آبی ها بازیکنی نظیر آندرانیک تیموریان که فصل قبل ۲ میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان گرفته بود یا خسرو حیدری که نزدیک به دو میلیارد قرارداد فصل قبلش بود، در این فصل عدد یک میلیارد جلوی نامشان قرار گرفته بود تا ابهام در مورد صحت این لیست منشره بیشتر و بیشتر شود. ضمن آنکه قلعه نویی هم حاضر نشد رقم قراردادش را به طور شفاف در رسانه ها منتشر کند.

به نظر می رسد بحث ورود سازمان بازرسی به قرارداد بازیکنان و کادر فنی استقلال به شدت امیر قلعه نویی و بهرام افشارزاده را تحت تاثیر خودش قرار داده و آنها سعی دارند با این روش خود پیشنهاد کرده قدری فضا را در مقابل نهادهای نظارتی در مورد خود تلطیف کنند.

نکته جالب دیگر قضیه اعتراض برخی بازیکنان استقلال به طرح پیشنهادی امیر قلعه نویی است. مساله ای که به چالشی دیگر برای مدیران باشگاه استقلال بدل شده. یک منبع مطلع در این مورد به پیام نومی گوید:«خیلی از بازیکنان استقلال مخالف چنین طرحی هستند. آنها می گویند به ما ارتباطی ندارد که مدیران باشگاه یا سرمربی تیم مشکل دارند. ما قرارداد بسته ایم و تا ریال آخرش را هم می خواهیم»

با این حال به نظر می رسد طرح پیشنهادی امیرخان از پیش شکست خورده باشد چراکه اولا در دورن باشگاه غیر از مدیران کسی همراه او نیست و بعد هم سازمان بازرسی به خوبی می داند قلعه نویی و دوستانش به دنبال تلطیف کردن فضا به نفع خود و منافعشان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین