کد خبر: ۲۵۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

هفته‌نامه آلمانی: سفر به ایران به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است

هفته نامه آلمانی سایت در گزارشی با اشاره به فصل تعطیلات و رونق سفر و گردشگری در این کشور،نوشت: امسال با افزایش بی سابقه سفر به ایران از سوی گردشگران اروپایی به ویژه آلمانی مواجه هستیم که مهمترین دلیل آن تغییرفضای سیاسی با روی کار آمدن رییس جمهوری با افکار و عقاید اعتدالی و صلح جویانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، در مطلب این نشریه آلمانی درخصوص افزایش سفر به ایران که از آن به عنوان ˈ موج فزاینده تقاضای سفر به ایرانˈ یاد شده، آمده است: بلافاصله بعد از پایان دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و ایجاد فضای جدید در ایران با انتخاب حسن روحانی،این کشور با موج جدیدی از تقاضای گردشگران خارجی برای سفر روبه رو شده است.

این گزارش می افزاید: نکته جالب اینکه در میان متقاضیان سفر به ایران به صورت باورنکردنی شاهد گردشگرانی هستیم که با هدف انجام امور تحقیقاتی و مطالعاتی متقاضی سفر به شهرهای مختلف ایران هستند و تلاش می کنند تا تحقیقات و مطالعات خود را درخصوص این کشور تاریخی و با فرهنگ تکمیل کنند.

در ادامه گزارش هفته نامه سایت به وضعیت موسسه های مسافرتی فعال در زمینه برگزاری تورهای مسافرتی به ایران اشاره شده و از قول گردانندگان این موسسه های مسافرتی آمده است:گردشگران آلمانی دوباره به سمت ایران سرازیر شده اند و پاسخگویی به این همه تقاضا بسیار مشکل است.

این نشریه در همین رابطه به نقل از ˈمانفرد شرایبرˈ رییس بخش خاورمیانه یکی از شرکت های مسافرتی باسابقه آلمانی به نام ˈاستودیو زوسˈ،می نویسد: بلافاصله بعد از روی کار آمدن رییس جمهورحسن روحانی در سال 2013، تقاضا برای سفر به ایران آغاز و روز به روز بر میزان آن افزوده می شود به طوری که ما دیگر توان پاسخگویی به تقاضا ها را نداریم و تحقق خواسته متقاضیان را به سال های بعد وعده می دهیم .

شرایبر نیز به افزایش شدید متقاضیان سفرهای مطالعاتی به ایران اشاره کرده و می افزاید: در سال 2013 حدود 500 گردشگر تحصیلکرده آلمانی در سفرهای مطالعاتی به ایران سفر کردند و این درحالی است که تعداد این سفرها در قالب تورهای تحقیقاتی و مطالعاتی در سال 2014 نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

این مدیر صنعت گردشگری آلمان یادآورشد: ایران همیشه در گذشته یک مقصد محبوب برای سفر های مطالعاتی بوده اما بنا به دلایلی در سال های گذشته، ما با کاهش قابل توجهی از علاقمندان سفر به ایران روبه رو بودیم.

به گفته شرایبر،یکی از دلایل علاقمندی فراوان سفر به ایران در بین آلمانی ها مطالبی است که درمورد این کشور در رسانه ها منتشر می شود به طوری که به گفته وی روزی نیست که در رسانه های آلمانی درمورد ایران مطلب جدیدی از بهبود شرایط و فضا در این کشور منتشر نشود.

وی یادآور شد: مشتریان ما بسیار علاقمندند که درمورد وضعیت فعلی ایران و زندگی روزمره مردم این کشور بیشتر بدانند و درچارچوب این سفرها،گردشگران آلمانی دیدارهای شخصی با اقشار مختلف از مردم از جمله کسبه بازار،هنرمندان،دانشگاهیان، زنان، روحانیون و دیگر اقشار جامعه دارند.

هفته نامه سایت در ادامه به معرفی شرکت گردشگری ˈگه به کوˈ با نزدیک به یک دهه فعالیت و برنامه ریزی در زمینه سفرهای مطالعاتی و تفریحی به ایران، به نقل از مدیر این شرکت از افزایش عجیب و دور از انتظار تعداد سفرها به ایران نوشت.

ˈاوری اشتاین وگˈ مدیرعامل این موسسه گردشگری به سایت،گفت: تقاضاها برای سفر به ایران به حدی زیاد است که امسال مجبور شدیم با اختصاص تورهای فوق العاده، پروازهای خود را افزایش دهیم.

به گفته این مدیر گردشگری، بهبود شرایط سیاسی و تغییر اوضاع در ایران و همچنین وجود اماکن فرهنگی و تاریخی متعدد در این کشور که متقاضیان فراوانی دارد از جمله دلایل افزایش تقاضای سفر بوده است.

اشتاین وگ با بیان اینکه نزدیک به 17 اثر بین المللی تاریخی در ایران به عنوان آثار بین المللی میراث فرهنگی در یونسکو به ثبت رسیده است،از ˈباغ بهشتˈ و ˈتخت جمشیدˈ در شیراز به عنوان این آثار ارزشمند تاریخی نام برد که علاقمندان فراوانی در بین گردشگران آلمانی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین