کد خبر: ۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۴ - ۱۷:۴۴

ابتکار ستارگان موسيقی پاپ عليه خشونت

آفتاب‌‌نیوز : مارتين ور Martin Ware، بنيانگذار گروه موسيقی "هون سونتين (۱۷)" و وينس کلارک، Vince Clarke، عضو گروه "اريژر" از مردم خواسته اند تا نظراتشان در مورد جهانی بدون خشونت عليه زنان را از طريق تلفن بر روی يک دستگاه پيام گير ضبط کنند. اين پيام ها به اثر هنری آنها، که قرار است در نمايشگاهی با همين موضوع نمايش داده شود، اضافه خواهد شد.

پيام های ضبط شده در کنار کارهای افرادی چون تريسی امين Tracy Emin و آليسون لپر Alison Lapper (از نسل جديد هنرمندان بريتانيايی) در نمايشگاه سازمان عفو بين الملل با نام "دنيايی را تصور کنيد ..." عرضه خواهند شد.

عفو بين الملل اميدوار است اين نمايشگاه بازديدکنندگان را تشويق کند تا در مورد چگونگی تاثير خشونت عليه زنان بر زندگی خود، فکر کنند. 

مارتين ور گفت که اميد دارد اين ابتکار باعث شود مردم "تامل کنند و به اين موضوع فکر کنند."

او افزود: "دختری دارم که نمی خواهم نگران امنيتش باشم."

"هر چه مردم بيشتر تماس بگيرند و پيام بگذارند، تنوع کار بيشتر و نتيجه بهتر خواهد شد."

اين ابتکار بخشی از طرح "حفاظت از بشر" عفو بين الملل است و قصد دارد از اين راه يک ميليون حامی جديد را جذب کند.

کيت آلن Kate Allen، مدير دفتر سازمان عفو بين الملل در بريتانيا،در اين باره گفت: "نمايشگاه 'دنيايی را تصور کنيد ...' روشی عالی برای درگير کردن دوستداران هنر با اين پيام است."
مارک کوئين Mark Quinn، مجسمه ساز بريتانيايی از ديگر هنرمندانی است که آثاری را برای اين برنامه توليد خواهد کرد. گالری بارجهاوس در لندن محل برگزاری اين نمايشگاه است که از روز ۲۵ نوامبر ۲۰۰۵ افتتاح خواهد شد. 

اين نخستين بار نيست که هنرمندان محبوب و پرطرفدار در فعاليت های بشر دوستانه مشارکت می کنند.

چند هفته پيش نيز اهالی موسيقی و برخی از بازيگران معروف انگليس نظير جيمز نسبيت در شرق لندن گرد آمدند تا به پيشبرد يک کمپين حقوق بشری کمک نمايند.

در ماه ژوئيه ۲۰۰۵ در يک رويداد عظيم ديگر، صدها خواننده معروف موسيقی در برنامه ای که تکرار کنسرت خيريه باب گلدوف، خواننده و آهنگساز، در سال ۱۹۸۵ بود، "برای دستيابی به عدالت سياسی" به اجرای برنامه پرداختند.

علاقه مردم و خصوصا جوانان به ستارگان عامه پسند، نقش ويژه ای را در حساس کردن جامعه نسبت به موضوعاتی چون فقر، حقوق بشر، کودکان يا بيماری های لاعلاج، به آنان داده است.

مشارکت هنرمندان در برنامه های بشر دوستانه اينک به سنتی فراگير در ميان آنان بدل شده است. بسياری از ستارگان سينما هر سال بعنوان سفير سازمان ملل در زمينه های مختلف فعاليت می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین