کد خبر: ۲۵۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

عبدالله عبدالله: افغانستان وارد مرحله جدیدی می‌شود

عبدالله عبدالله"، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مصاحبه‌ با خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام اینکه کشورش وارد "مرحله جدیدی" می‌شود، باعث افزایش امیدها درباره این مساله شد که مناقشات به وجود آمده بر سر انتخابات ریاست جمهوری احتمالا به زودی حل‌و‌فصل خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "عبدالله عبدالله" و "اشرف غنی"، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز جمعه موافقت کردند که مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد، آن‌ها باز هم در یک دولت متحد با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این مناقشه و درگیری از سرگیری درگیری‌های قومی در افغانستان را همزمان با خروج نیروهای ناتو تهدید می‌کند.

عبدالله در مصاحبه‌اش با خبرگزاری فرانسه گفت: من امیدوارم اما نمی‌گویم که به آخر راه رسیده‌ایم. ما در آغاز یک مرحله جدید هستیم.

عبدالله از پذیرش نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که اشرف غنی را پیروز انتخابات معرفی می‌کرد، امتناع کرد. هر دو نامزد یکدیگر را به تقلب انتخاباتی با پر کردن صندوق‌ها با آرای از پیش تعیین شده متهم کرده‌اند.

براساس این توافق‌نامه جدید، یک دولت ملی واحد مسئولیت انجام برنامه گسترده اصلاحات سیاسی را به عهده می‌گیرد.

سمت جدید "مدیر اجرایی دولت" با حکم ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد. در عرض دو سال پس از تغییرات در قانون اساسی سمت "نخست وزیر اجرایی" نیز ایجاد خواهد شد و این احتمال را افزایش می‌دهد که عبدالله و اشرف غنی حتی پس از اعلام پیروزی یکی از آن‌ها بازهم با یکدیگر همکاری کنند.

عبدالله تاکید کرد، پیش از نشست 5-4 سپتامبر سال جاری میلادی ناتو در انگلیس، بررسی آرا برای تعیین رئیس جمهوری جدید افغانستان باید کامل شود.

وی افزود: چارچوب زمانی برای همه از جمله دوستان ما یک مساله نگران کننده است. ما قصد داریم تا پیش از نشست ناتو به هدف تکمیل روند بررسی آرا دست یافته و رئیس جمهور جدید افغانستان را اعلام کنیم.

عبدالله ادامه داد: اما تنها در صورتی که بررسی آرا قانونی باشد، طرفداران من نتیجه انتخابات را خواهند پذیرفت. اگر مردم و حامیان ما نسبت به مشروعیت این روند متقاعد شوند، همانند من نتیجه آن را می‌پذیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین