کد خبر: ۲۵۶۲۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
در انتقاد به طرح تفکیک جنسیتی:

هادی معتمد: هنوز فکر می‌کنیم باید سقف‌ها را زیاد کنیم و درها را ببندیم

وی معتقد است نظر شخصی شهردار تهران نمی تواند مبنای این اقدام قرار بگیرد به عقیده وی فقط با تحقیق وکارهای میدانی می توان موضوعات اجتماعی را بررسی کرد. این استاد دانشگاه می گوید :« طبق آخرین آمار دلایل از هم پاشیدگی خانواده ها به دلایلی همچون اعتیاد و بیکاری و نابه سامانی خانواده ها برمی‌گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس اجتماعی: محمدباقر قالیباف چندی پیش در یک اقدام ناگهانی، طرح تفکیک جنسیتی را به نام کرامت زنان اجرا کرد. او همچنین در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد که غیرت دینی ما اجازه نمی‌دهد زنی با نامحرمان بیش از محارم خود معاشرت داشته باشد. موافقان این طرح بر این باورند که حضور مردان و زنان در محیط های سربسته سبب زمینه فساد اجتماعی را فراهم می‌کند. در این میان بسیاری از آسیب‌شناسان عوامل دیگری همچون بیکاری و اعتیاد  را در زمره دلایل از هم پاشیدگی خانواده ه و دوری زن و شوهر از یکدیگر بر می‌شمرند.

دکتر هادی معتمد آسیب‌شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی از مخالفان این طرح است. وی معتقد است نظر شخصی شهردار تهران نمی تواند مبنای این اقدام قرار بگیرد  به عقیده وی فقط با تحقیق و کارهای میدانی می‌توان موضوعات اجتماعی را بررسی کرد. این استاد دانشگاه در گفتگو با آفتاب به نداشتن مبنای علمی این طرح اشاره کرده و می‌گوید: « طبق آخرین آمار  دلایل از هم پاشیدگی خانواده‌ها به دلایلی همچون اعتیاد و بیکاری و نابه‌سامانی خانواده‌ها برمی‌گردد.

  نابسامانی دلایل مختلفی دارد و به محیط جغرافیایی سربسته و غیرسربسته ربطی ندارد. به عنوان مثال در اتاق عمل پزشک و پرستاران در کنار هم مشغول مداوای بیمار هستند آیا باید در اتاق عمل را باز بگذاریم؟»

 معتمد افزود:« این که من صبح از خواب بلند شوم و احساس کنم فلان اقدام به نفع انجام فرهنگ و یا تقویت بنیان خانواده است در هیچ جای دنیا وجود ندارد. در کشورهای پیشرفته برای تاسیس سوپرمارکت کار مطالعاتی و میدانی انجام می‌دهند اما در کشور ما کاری که به شخصیت و اعتبار انسان گره می‌خورد، یک شبه و بدون بررسی علمی  انجام می‌شود متاسفانه مسئولان ما محفلی فکر کرده و تصمیم می گیرند.»

این استاد دانشگاه دلایل انجام این طرح را شخصی دانسته و تاکید کرد :«متاسفانه ما هنوز فکر می کنیم باید سقف ها را زیاد کنیم و درها را ببندیم . غافل از اینکه در همه جای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که ضامن بقای خانواده فکر سالم و تحکیم روابط عاطفی قوی و ریشه دار است. آدم ها باید بیاموزند که بعد از ازدواج به زن و یا مرد دیگری نظر سوء نداشته باشند.

وی افزود: جامعه‌ای که با فقر دست و پنجه نرم می کند و جوانان بیکار دارد زمینه بزه اجتماعی و روابط خارج از عرف و شرع  را به شکل واضح فراهم کرده و نیازمند در بسته و یا باز نیست . وانگهی این آسیب اجتماعی فقط به گروه کارمند برنمی‌گردد که سبب نگرانی آقای قالیباف شده است. آسیب اجتماعی در جامعه مشکل‌دار کارمند و غیر را گرفتار می کند.»

گفتنی است بعد از اینکه شهرداری تهران وزارت کار را به همسویی با نظر دشمنان و بی‌توجهی به غیرت دینی متهم کرد، علی ربیعی در پاسخ تلویحا به مشکلات اقتصادی اشاره کرده و اعلام کرد که غیرت دینی را در این می دانم زنی با فقر و گرسنگی سر بر بالین نگذارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
3
18
این که من صبح از خواب بلند شوم و احساس کنم فلان اقدام به نفع انجام فرهنگ و یا تقویت بنیان خانواده است در هیچ جای دنیا وجود ندارد!!

گل گفته!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
11
دلايل سياسي است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
2
17
...شهردار خودش قانون گزار و مجری و ... به هیچ کس هم جواب پس نمیدهد...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین