کد خبر: ۲۵۶۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

بی احترامی صداوسیما به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما باپخش طنز خندوانه

پخش طنز خندوانه از تلویزیون همانند پخش طنز خنده بازار کام همه را تلخ کرد و بر این موضوع صحه گذاشت که مسئولان صدا و سیما در بی اعتنایی به افکار عمومی گوی سبقت را از همگان ربوده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: گفت و گو نیوز نوشت: دو سال پیش در چنین روزی دنیا بر سر اهالی اهر و ورزقان و روستاهای اطراف خراب شد و آرزوهای عده ای با اتفاقی تلخ بر باد رفت. زلزله ورزقان و اهر پیش از انکه خبرش در صدا وسیما  منتشر شود رسانه های خارجی به ان پرداختند. آنچه بر تلخی این حادثه افزود، عملکرد صدا و سیما در رابطه با این حادثه ناگوار بود.

عملکردی که پس از انتقادات وسیع سطح جامعه، مورد دفاع مسئولان صدا و سیما قرار گرفت تا توجیهات پر تناقض مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، نمکی باشد بر زخم وجدان مجروح جامعه. درحالیکه نوع پوشش خبری این حادثه توسط صدا و سیما با حوادث مشابه نظیر سیل پاکستان و قحطی سومالی و ... قابل مقایسه نبود، روزنامه ها و سایت های خبری رسالت خبر رسانی در این باره را به دوش کشیدند و شبکه های اجتماعی فضای مجازی نیز برای جمع آوری کمک های مردمی فعال شدند.

اما در این میان و به موازات حضور کمرنگ صدا و سیما در ماجرای زلزله ورزقان، پس از وقوع زلزله، رسانه ملی اقدام به پخش برنامه طنز "خنده بازار" کرد و خشم ایرانیانی را که در عزای قربانیان زلزله سوگوار بودند،بر انگیخت.

از آن حادثه تلخ دو سال گذشت اما ظاهرا بی احترامی به عزاداران حوادثی اینچنین رویه ای ای برای صدا و سیما شده است. متاسفانه حادثه تلخ و مرگباری در روز گذشته 19 مرداد 93 رخ داد و هواپیمای ایران 140 سقوط کرد. با "38 کشته و دست کم 10 مصدوم" جمعی از هموطنانمان را عزا دار شدند و غم سنگینی بر دل مردم ایران نشست. این آخرین آمار از حادثه سقوط هواپیمای مسافربری در شهرک آزادی بود که شمار کشته شدگانش از دقایقی پس از حادثه تا کنون نوسانی 10 نفره داشت.

خانواده های این هموطنان در عزای از دست دادن عزیزانشان غرق ماتم و اندوه هستند اما بار دیگر بی توجهی صدا و سیما را به مهم شاهدیم. پخش برنامه های طنز در صدا و سیما نمک بر زخم جانکاه خانواده های داغدار این حادثه بود.

شب گذشته پخش برنامه های طنز از تلویزیون ادامه داشت و برنامه طنز خندوانه با اجرای رامبد جوان و با حضور سردار طلایی به روی آنتن رفت.

می شود در چنین شرایطی به افکار عمومی احترام گذاشت و از آن مهمتر می شود یک شب برنامه های اینچنین را متوقف کرد تا به شرایط سخت روحی بازماندگان دامن زده نشود.

مسؤولان صدا و سیما در حادثه تلخ زلزله ورزقان به جای عذرخواهی از مردم و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار این وضعیت در آینده، دست پیش را گرفته بودند و با ادعای این که سنگ تمام گذاشته اند ، رسانه ها و نمایندگانی که به عملکرد این سازمان اعتراض دارند را متهم به بی اطلاعی کرده اند! اما پخش برنامه طنز از این رسانه خود گواه بر بی اعتنایی مسئولان این سازمان عریض و طویل است.

پخش طنز خندوانه از تلویزیون همانند پخش طنز خنده بازار کام همه را تلخ کرد و بر این موضوع صحه گذاشت که مسئولان صدا و سیما در بی اعتنایی به افکار عمومی گوی سبقت را از همگان ربوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین