کد خبر: ۲۵۶۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

رابین ویلیامز درگذشت

بازیگر صاحب اسکار بر اثر خودکشی روز گذشته در گذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جسد رابین ویلیامز بازیگر فیلم «انجمن شاعران مرده»، روز دوشنبه 11 اوت بر اثر آنچه پلیس کالیفرنیا خودکشی و خفگی اعلام کرده در خانه اش در تیبورون پیدا شد.

مدیر روابط عمومی این کمدین اعلام کرده او مدت ها از افسردگی رنج می برد.

این بازیگر سه بار نامزد اسکار شد و برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «ویل هانتیگ خوب»، گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه ساترن نقش اول مرد و گرمی شده بود.

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت سینمایی و تجاری ویلیامز با فیلم کمدی «خانم دات فایر» در سال۱۹۹۳رقم خورد. در این فیلم او در نقش پدری بازی کرد که از همسرش جدا شده است ولی به خاطر نزدیک بودن به فرزندانش، خود را به شکل یک خدمتکار زن در‌می‌آورد. این فیلم که ویلیامز یکی از تهیه‌کنند‌گان آن نیز بود، به کارگردانی کریس کلمبوس و بازی سالی فیلد و پیرس برازنان در کنار رابین ویلیامز ساخته شد. این فیلم درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری برای ویلیامز داشت و او را برنده جایزه گلدن گلوب کرد.

بازی او در فیلم «روز پدر» در سال ۱۹۹۷ با استقبال چندانی مواجه نشد، ولی در همان سال ویلیامز با بازی در فیلم دیگری به نام «فلابر» که کاری از شرکت دیسنی و برگرفته از فیلم «پروفسور کم حافظه» (۱۹۶۱) بود، گام بلندی به سوی محبوبیت کامل در بین تماشاگران برداشت. او ستاره محبوبی در فیلم‌های کمدی و گاه فیلم‌های جدی بود.

از فیلم‌های ویلیامز می‌توان به «نوئل»، «نیویورکی‌ها» و «اشراف»، «شنوندگان شب»، انیمیشن «پاهای شادمان»، «شلوغی آگوست»، «مرد سال»، «جومانجی» و «شبی در موزه» اشاره کرد.

رابین ویلیامز روز ۲۱ جولای سال ۱۹۵۲ در شیکاگو چشم به جهان گشود و در سن 63 سالگی از دنیا رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین