کد خبر: ۲۵۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
داریوش ارجمند:

باید گریست به‌حال جامعه‌ای که افراد در کنسرت و یا اداره نتوانند کنارهم بنشینند

وی گفت: اگر در جامعه ما که سبقه دینی و فرهنگی غنی دارد افراد حتی در کنسرت موسیقی و یا به عنوان یک کارمند نتوانند در کنار یکدیگر بنشینند باید به حال آن جامعه گریست.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر منش اعتدالی دولت را راه‌حل مقابله با تندروهایی می‌داند که سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم را نشانه گرفته‌اند. وی معتقد است افرادی که دنبال طرح‌های نظیر تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها و تئاترها هستند، بر روش‌های منسوخ شده‌ای تاکید می کنند که بی‌نتیجه‌بودن آن ثابت شده است. 

طرح تفکیک جنسیتی که ابتدا زمزمه‌های آن توسط شهردار تهران آغاز شد، حالا دامنه‌های خود را به محیط‌های فرهنگی کشانده است. در روزهای اخیر نیروی انتظامی در برخی شهرستان‌ها اقدام به جدایی زنان و مردان در کنسرت‌های موسیقی کرده است. موضوعی که با واکنش وزیر ارشاد رو‌به‌رو شده است.

داریوش ارجمند سیاست‌های اصلی فرهنگی دولت را مغایر با اینگونه تندوری‌ها می‌داند. وی نگاه فرهنگی دولت یازدهم را به روز و عاقلانه و به دور از زیاده‌روی ارزیابی کرده و به آفتاب می‌گوید: «هنرمند برای ابراز وجود در جامعه نیازمند اعتماد دوطرفه است. در دورة گذشته این اعتماد بین هنرمندان و دولتمردان فرهنگی کمرنگ شده بود. ما شاهد بودیم که برخی با دید سوء‌ظن به هنرمندان نگاه می‌کردند. سوءظن بی‌موردی که وظیفه جهان فکری هنرمندان را تخریب و آنان را تحقیر می‌کرد. دین ما همواره بر اصل برائت تاکید کرده است. اصلی که می‌گوید آدم‌ها پاک هستند مگر اینکه خلاف این امر ثابت شود.»

داریوش ارجمند که در کارنامه بازیگری خود آثار ماندگاری چون سریال امام علی (ع )را دارد به دستاوردهای مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید اشاره کرده و می‌گوید: «بسیاری از فیلم‌ها و کتاب‌ها در دولت جدید از توقیف درآمدند. این موضوع نشانگر آن است که دولت یازدهم به مقوله فرهنگ آشناست و راه برخورد با هنرمندان را می‌شناسد. داریوش ارجمند دخالت گروه‌های تندرو در حیطه وظایف قانونی دولت را امری مذموم و ناپسند دانست و تاکید کرد: «تندروی هرگز فایده‌ای نداشته است. آدم‌های تندرو که به قول معروف کاتولیک‌تر از پاپ هستند، همیشه از نفس افتاده‌اند. به نظر من مشی اعتدالی بهترین راهکار برای مقابله با این تفکرات است. اعتدال به معنای عدالت و نگاه واقع‌بینانه به افراد است. اگر در جامعه ما که سبقه دینی و فرهنگی غنی دارد افراد حتی در کنسرت موسیقی و یا به عنوان یک کارمند نتوانند در کنار یکدیگر بنشینند باید به حال آن جامعه گریست.»

 گفتنی است وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تنها وزارتخانه‌ای بوده است که بیشتر حملات را از سوی گروه‌های تندور داشته است. شبنامه‌ها و بولتن‌ها که با عنوان «نگرانیم…‌، چه د‌اد‌ه‌ایم؟ چه گرفته‌ایم؟، روحانی زیر ذره‌بین امام خمینی و بی‌اد‌بانه‌های کد‌خد‌ا» در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و نماز عید فطر بیم مردم توزیع می‌شد‌ند‌. در این شبنامه عملکرد‌ فرهنگی د‌ولت یازد‌هم همانند‌ بازگشایی نشر چشمه، سخنان رئیس‌جمهور د‌رباره هنر، ‌سخنان حسن روحانی پیرامون ماهواره، ‌تلاش د‌ولت برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماع  مورد انتقادات جدی واقع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
فربد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
1
19
سالهاست كه كارمندان نمي توانند در كنار هم بنشينندوبا هم اختلاط كنند چون كاري كردند همه نسبت به هم بي اعتمادند ؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین