کد خبر: ۲۵۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

وزیر راه: یکی از جعبه‌های سیاه ایران ۱۴۰ بازخوانی شد

وزیر راه با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت برای پیگیری درمان مصدومان سانحه سقوط ایران ۱۴۰ مأمور می‌شود، گفت: یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای مذکور بازخوانی شده است که نتایج آن توسط کمیسیون بررسی سانحه ایران ۱۴۰ اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی‌ در بازدید از مصدومان سانحه ایران ۱۴۰ سخنان مصدومان را در مورد نحوه وقوع حادثه و وضعیت درمان آن‌ها شنید و در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار رسیدگی بیشتر به حادثه‌دیدگان شد.

وی بیان کرد: با وزیر بهداشت تلفنی گفت‌‌و‌گو کردم و قرار شد معاون وزیر برای پیگیری درمان مصدومان سانحه هواپیما مأمور شود و تمام جزئیات درمانی را کنترل و مورد رسیدگی قرار دهد.

آخوندی‌ با اشاره به اینکه کمیته بررسی سوانح در حال پیگیری علل حادثه است، یادآور شد: یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما بازخوانی شده است که اطلاع رسانی آن بر عهده کمیته سوانح است.

وی‌ تاکید کرد: تمام اطلاعات مورد برسی سانحه هواپیما در اختیار مردم قرار می‌گیرد و گفته‌ام کارشناسان مسئول برای رسیدگی محدودیتی ندارند و به هر سندی دسترسی خواهند داشت و برای مصاحبه به هرکسی می‌توانند رجوع کنند.

آخوندی‌ در پاسخ به پرسشی درباره تعلیق مسافرگیری ۱۲۶ دستگاه اتوبوس اسکانیا گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها مرتب در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود و در این کمیسیون بحث خودرو‌ها، رانندگان، رفتارهای پرخطر و دیگر موارد موثر در ایمنی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و کمیسیون مسئولیت زیادی را در این زمینه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ایجاد حساسیت نسبت به اتوبوس اسکانیا کمیسیون ایمنی راه‌ها مقرر کرد برای ارتقای ایمنی تردد شرکت سازنده اسکانیا در ایران تمام اتوبوس‌های این شرکت را فراخوان و مورد بازرسی فنی و مطابقت با استانداردهای کارخانه قرار دهد و شرکت موظف به برطرف کردن آن‌ها باشد.

آخوندی گفت: در فراخوان اولیه مشخص شد که ۱۲۶ دستگاه اتوبوس اسکانیا مطابق استانداردهای شرکت سازنده دستکاری شده‌اند که کارت هوشمند این اتوبوس‌ها به حالت تعلیق درآمده است، تا وقتی که نتوانند گواهی استاندارد را بگیرند حق جا‌به‌جایی مسافر را نخواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین