کد خبر: ۲۵۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

آفریده: در ایرادات نمایندگان به فرجی دانا منطقی نمی‌بینم

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر علوم تاکید کرد: فضای دانشگاه‌ها در دوره فرجی دانا مطابق با آن چیزی است که در قانون اساسی آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین آفریده در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: واقعیت این است که پس از حضور دکتر فرجی دانا وضعیت وزارت علوم نسبت به گذشته بهتر شده است و افراد کارکشته‌ای در مصادر مختلف قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در حقیقت دانشگاه‌ها دوباره به فضای مشارکت جمعی بازگشته و به آن احترام می‌گذارند و رویه‌ای که وزارت علوم باید حقیقتا دنبال کند، تاکنون پیاده شده است.

آفریده با اشاره به مخالفت‌ها با وزیر علوم، علت آن را تغییر وضعیت این وزارت‌خانه عنوان کرد و افزود: مردم خواهان این مخالفت‌ها نیستند؛ در حقیقت مردم برای مقابله با چنین مخالفت‌هایی رای خود را در انتخابات 24 مرداد سال گذشته به دولت دادند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این استیضاح خواسته اکثریت مجلس نیست و تنها در کمیسیون آموزش عالی به آن دامن زده می‌شود؛ با این حال در ایراداتی که برخی نمایندگان نسبت به وزیر ابراز می‌کنند، منطقی نمی‌بینم.

آفریده با اشاره به برخی ایرادات نمایندگان درخصوص بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها و برخی تغییرات و انتصابات در آن گفت: در سال 84 نیز با تغییر دولت چنین تغییراتی در دانشگاه‌ها رخ داد؛ این مساله منطقی است که هر سیستمی بر مبنای اولویت‌های خود برخی تغییرات را انجام دهند.

وی در خصوص حمایت دانشگاهیان از وزیر علوم تاکید کرد: اساتید دانشجویان و دانشگاهیان در این خصوص منافع کلان کشور را مدنظر دارند؛ در حقیقت مشارکت دانشگاهیان در حمایت از وزیر علوم امر پسندیده‌ای است که نشان دهنده تمایل ایشان به ادامه وضعیت فعلی و ابقای دکتر فرجی دانا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین