کد خبر: ۲۵۷۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

انتقال فرودگاه مهرآباد از تهران مطرح نیست/ جابجایی زیر نظر سازمان هواپیمایی

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با بیان اینکه طرح انتقال فرودگاه مهرآباد بطور جدی در شورا مطرح نیست، گفت: جابجایی فرودگاه مهرآباد باید با نظر سازمان هواپیمایی کشوری باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیروز حناچی در گفتگو با مهر در خصوص جابجایی فرودگاه مهرآباد که در شورای شهر تهران مطرح شده است، گفت: جابجایی فرودگاه مهرآباد یک تصمیم است که باید برای اجرای آن اقدامات زیادی انجام گیرد بنابراین فقط با طرح اینکه باید جابجا شود نمی‌توان اینکار را انجام داد.

وی با بیان اینکه برای جابجایی یک فرودگاه اقدام اول، مکان یابی است، اظهار داشت: این موضوع باید از مجاری قانونی پیگیری شود و هنوز بصورت جدی در شورایعالی شهرسازی و معماری مطرح نشده است ضمن آنکه جابجایی این فرودگاه باید با نظر سازمان هواپیمایی کشوری باشد.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه وشهرسازی افزود: البته به دلیل وضعیت تکنولوژی هواپیماهای ما و آلودگی که برای شهر تهران بوجود می‌آورد، فعالیت فرودگاه مهرآباد به شکل سابق و بین المللی منطقی نبود به همین جهت، فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته شد.

حناچی با اشاره به اینکه مهرآباد می‌تواند به عنوان فرودگاهی محلی به کار خود ادامه دهد، اظهار داشت: نوع ماموریت فرودگاه باید تغییر کند تا جابجایی کمتری از آن انجام بگیرد و فقط برای پروازهای محلی استفاده شود ضمن آنکه بخشی از مهرآباد نظامی است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری افزود: در دیگر شهرهای جهان هم انتقال فرودگاه‌های بین المللی انجام می‌شود اما فرودگاه‌های محلی همچنان به کار خود در شهرها ادامه می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین