کد خبر: ۲۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت خبر داد:

پاسخ منفی وزیر علوم به خواسته لاریجانی/ فراکسیون رهروان برای انصراف استیضاح‌کنندگان تلاشی نخواهد کرد

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت: سخنگوی فراکسیون برای این کار دلیلی آورد که خنده‌دار بود. دلیلش این بود که دکتر فرجی‌دانا به درخواست آقای لاریجانی جواب منفی داده است. اما من متن درخواست را نمی‌دانم که چه بود. البته به نظر من این دلیل نمی‌تواند موجب شود که فراکسیونی در آستانه استیضاح چنین اعلام موضعی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در صحن علنی مجلس توضیح داده که به دلیل اینکه وزیر علوم به درخواست لاریجانی پاسخ منفی داده برای انصراف استیضاح‌کنندگان تلاش نخواهیم کرد.

ابراهیم نکو درباره اخبار حاشیه مجلس روز یکشنبه درباره استیضاح وزیر علوم به «آفتاب» گفت: ما در طول عمر مجلس شورای اسلامی و مجلس نهم استیضاح‌های متعدد داشتیم اما هیچ کدام به حساسیت این استیضاح نبوند. در این چند روز اخیر مصاحبه‌های جریان‌های مختلف دیده شده و این معلوم است که استیضاح برای همه گروه‌های سیاسی و علمی خیلی حساس است.

نکو گفت: امروز در صحن علنی مجلس سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت اعلام کرده که برای انصراف استیضاح‌کنندگان از مواضع خویش تلاش نخواهند کرد.

وی گفت: سخنگوی فراکسیون برای این کار دلیلی آورد که خنده‌دار بود. دلیلش این بود که دکتر فرجی‌دانا به درخواست آقای لاریجانی جواب منفی داده است. اما من متن درخواست را نمی‌دانم که چه بود. البته به نظر من این دلیل نمی‌تواند موجب شود که فراکسیونی در آستانه استیضاح چنین اعلام موضعی کند.

وی گفت: این به نوعی فراکسیون را وادار می‌کند که در برابر وزیر جبهه منفی بگیرند و باعث ایجاد ذهنیت منفی می‌شود. البته اصلی اعضای موضع فراکسیون این نیست و از استیضاح‌کنندگان وزیر دفاع نمی‌کنند.

ابراهیم نکو افزود: حرکت دیگری که در مجلس اتفاق افتاد توزیع شبنامه علیه رئیس‌جمهور توسط کوچک‌زاده، نماینده تهران بود. هیئت رئیسه توزیع شبنامه را تایید کرده بود؛ درحالی که نام و امضا نویسنده زیر آن نبود و این از نظر قانونی و اخلاقی  جای سوال دارد. این بیانیه علیه رئیس‌جمهوری بود و صحت و سقم بیانیه و انچه در آن ذکر شده جای شک و تردید دارد و این بیانیه به نوعی موجب آبروریزی توزیع‌کننده شد. البته من فکر می‌کنم که احتمالا می‌خواستند روز استیضاح توزیع کنند که لو رفتند و مجبور به توزیع شدند.

وی ادامه داد: البته من فکر می‌کنم که برای روز استیضاح، استیضاح کنندگان و مخالفان می‌خواهند تاکتیک جدیدتری به کار گیرند. همان تاکتیکی که در قبال وزیر ارشاد گرفتند و یا امروز که علیه رئیس‌جمهوری کار کردند دیگر جوابگو نیست و جواب نمی‌دهد. من فکر می‌کنم که اینها می‌خواهند این بار پیشرفته‌تر عمل کنند. مسلما در جیب خود کارت‌هایی دارند که می‌خواهند همان روز بیرون آورند. برای همین فکر می‌کنم که پاسخ وزیر و کار تیم مشاوران ایشان خیلی مهم و سرنوشت‌ساز است. توضیحات وزیر علوم در روز استیضاح می‌تواند سرنوشت رای بالای خاکستری را مشخص کند.

نماینده رباط کریم درباره دسته‌بندی مجلس در برابر وزیر علوم افزود: مجلس به سه دسته تقسیم شده است. استیضاح‌کنندگان رسمی که به تنهایی رقم بالایی ندارند و نمی‌توانند بر سرنوشت استیضاح تاثیر مثبتی بگذارند. فراکسیون تشکیل نشده اعتدال که می‌خواهند وزیر ابقا بشود. گروه بزرگی از نمایندگان که بی‌طرف هستند و رای خاکستری دارند که برای روز رای‌گیری مهم هستند. امیدوارم که نمایندگان در برابر اراداه ملت پشیمان نشوند.

این نماینده درباره انصراف بعضی از نمایندگان از استیضاح کفت: اینکه خبری از انصراف نمایندگان در صحن علنی مجلس گفته شود، شنیده نشد. اما در حد مصاحبه‌هایی که دستان با رسانه‌ها انجام داده بودند مطلب را خواندم. برای همین صحت و سقم آن را تایید نمی‌کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین