کد خبر: ۲۵۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
«حسین راغفر»؛ استاد دانشگاه در گفت‌وگو با «آفتاب»:

می‌خواهند پرونده‌های فساد در دانشگاه را مختومه کنند

حسین راغفر استیضاح وزیر علوم را آزمون مهمی برای مجلس در قبال تعامل دولت و مجلس دانست و ادامه داد: «این را نوعی آزمون برای مجلس می‌دانم که در آن عده‌ای ذی‌نفوذ و نفع، با نوعی فرافکنی و متهم کردن قربانی، می‌خواهند از این افشاگری استفاده کنند و با تغییر وزیر علوم از طریق ابزار قدرت که عمان کرسی نمایندگی مجلس است، پرونده‌های فساد را مختومه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: «نخبگان و دانشگاهیان در 9 سال گذشته هیچ‌گاه تا این اندازه فضای آرام و موفقی را تجربه نکرده بودند.» این تاکیدی بود که «حسین راغفر» استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به «آفتاب» گفت.

او دانشگاه را یکی از سه حوزه حوزه موفق دولت روحانی در یک سال گذشته دانست و ابراز کرد: «دولت دکتر روحانی در یک سال گذشته در سه حوزه موفق ظاهر شده است. نخست در حوزه سیاست خارجی است که تلاش‌های دولت در این عرصه سبب آرامش ملموس جامعه به ویژه اقتصاد شده است و از التهاب‌های سیاسی به دور مانده است. دیگر، بخش فرهنگ است که هنرمندان  فعالان عرصه فرهنگ علی الخصوص در عرصه نشر و کتاب، آثار مثبتی بر جای گذاشته و نوعی آرامش و احساس امنیت شغلی در میان آنان بروز یافته است. سومین بخش عرصه دانشگاه است. زیرا نخبگان و دانشگاهیان در 9 سال گذشته هیچ‌گاه تا این اندازه فضای آرام و موفقی را تجربه نکرده بودند.

راغفر افزود: «البته در دولت‌های نهم و دهم سطح عدم اطمینان به جایی رسیده بود که التهاب به میان 4.5 میلیون دانشجو رسوخ و نفوذ کرده بود. اما در یک سال گذشته همهمه‌هایی علیه دولت شکل گرفت که اساس آنها دو حوزه فرهنگ و دانشگاه بود. کسانی که در آن سال‌ها مسئولیت داشتند و سوء‌استفاده کردند، مع‌الاسف اکنون که اسناد مفاسدشان رونمایی شده، در پی آن شده‌اند که با به چالش کشیدن دولت، فضای مجلس را هم به مقابله با دولت بکشانند.»

او این استیضاح را آزمون مهمی برای مجلس در قبال تعامل دولت و مجلس دانست و ادامه داد: «این را نوعی آزمون برای مجلس می‌دانم که در آن عده‌ای ذی‌نفوذ و نفع، با نوعی فرافکنی و متهم کردن قربانی، می‌خواهند از این افشاگری استفاده کنند و با تغییر وزیر علوم از طریق ابزار قدرت که عمان کرسی نمایندگی مجلس است، پرونده‌های فساد را مختومه کنند.  در صورتی که گروه‌های تمامیت‌طلب باید بدانند یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های دولت تدبیر و امید دانشگاه است و این می‌تواند فضای دانشگاه‌ها را در آستانه سال تحصیلی جدید متشنج کند. هرچند آنان هدف فراتری دارند و به دنبال آن هستند که با پاک کردن نام خود، بتوانند از دانشگاه به عنوان یکی از جولانگاه‌های خود برای انتخابات آینده استفاده کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین