کد خبر: ۲۵۸۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

بازخوانی پروژه انتشار فیلم و شبنامه در مجلس

اولین وزارتخانه‌ای که بیشترین فیلم ها علیه وزیر پیشنهادی آن، در صحن علنی مجلس پخش شد وزارت علوم بود. فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت میلی‌منفرد، فیلمی را در ارتباط با حوادث سال 88 ، علیه او پخش کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سروسی سیاسی: پخش شبنامه و فیلم علیه برخی وزرای کابینه در مجلس، جزو رویه‌های طبیعی برخی از نمایندگان مجلس از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم بوده است. البته از مبتکرین اصلی این روش، محمود احمدی نژاد بود. وی با پخش فیلم گفتگوی فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی از تریبون مجلس باعث ایجاد تنش و جنجال در مجلس شد که همان روز نمایندگان مجلس به شدت احمدی نژاد را به خاطر انجام این کار ضداخلاقی و تخریبی مورد نکوهش قرار دادند.

اما هنوز یکسالی از آن ماجرا نگذشته بود که برخی از نمایندگان مجلس این اقدام احمدی نژاد را الگوی خود برای مخالفت با وزرای دولت قرار دادند و پخش شبنامه و فیلم از تریبون مجلس، به حربه‌ای جدید از سوی دولت تبدیل شد.

بر همین اساس در ادامه به برخی از این اقدامات تخریبی اشاره شده است.

انتشار فیلم علیه میلی منفرد توسط عضو جبهه پایداری

اولین وزارتخانه‌ای که بیشترین فیلم ها علیه وزیر پیشنهادی آن، در صحن علنی مجلس پخش شد وزارت علوم بود. فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت میلی‌منفرد، فیلمی را در ارتباط با حوادث سال 88 ، علیه او پخش کرد.
 وی عضو جبهه پایداری است و  جزو 180 کاندیدای مورد حمایت این جبهه در انتخابات مجلس نهم بود.

دومین اقدام، انتشار شبنامه علیه صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود که اکثر تحلیلگران آن را اقدامی در جهت افزایش رای ممتنع به کار بردند و الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس اتهاماتی به صالحی امیری در مورد پرونده بیمه ایران مطرح کرد که بعدها منجر به شکایت صالحی امیری از وی شد.

پخش فیلم توسط کریمی قدوسی علیه محمدجواد ظریف
 
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو جبهه پایداری، در جلسه سوال از وزیر امور خارجه به نمایندگی از سوال کنندگان، فیلم مستند اظهارات ظریف در شبکه ای بی سی آمریکا را در صحن علنی مجلس پخش کرد.

در این فیلم، ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما و رییس جمهوری، واقعه هولوکاست را محکوم کردید اما رهبر انقلاب در بخش انگلیسی سایت خود هولوکاست را افسانه خوانده است، اعلام کرد که شخصا با مقام معظم رهبری صحبت کرده و ایشان کشتار یهودیان را محکوم و سخنانشان در مورد هولوکاست را تکذیب کرده است.

پس از پایان اظهارات کریمی قدوسی، محمدجواد ظریف مجددا در پشت تریبون جلسه علنی حاضر شد و گفت: تلاش من همواره این بوده که با فضاسازی های بین المللی که قصد محدود کردن اقتدار ملی ما را دارند قاطعانه برخورد کنم تا اجازه ندهیم ایران را تهدید جهانی و مخل امنیت منطقه معرفی کنند.

انتشار شبنامه علیه رئیس جمهور، برای اولین بار

اقدام دیگری از این گونه، توسط مهدی کوچک زاده عضو فعال جبهه پایداری انجام شد. وی با اتشار شبنامه ای مدعی شد که مدرک دکترای رئیس جمهور، در زمان نمایندگی وی جعلی بوده و روحانی در زمان نمایندگی مدرک دکترا نداشته است. در حالی که درسال گذشته دانشگاه کلدونین گلاسکو به پرسش روزنامه شرق درباره مدرک تحصیلی دکتر حسن روحانی اینچنین پاسخ داده بود: دکتر حسن روحانی در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۹۶ در دوره MPhil (بین فوق لیسانس و دکتری) و در ششم جولای ۹۹ در دوره دکترا از دانشگاه کلدونین گلاسکو فارغ‌التحصیل شده است.

انتشار سه فیلم از طرف سه عضو یک جبهه

در نهایت پخش فیلم علیه اعضا کابینه یازدهم در روز استیضاح وزیر علوم به اوج خود رسید و بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران، نقوی حسینی نماینده ورامین و محمد حسین آصفری نماینده اراک، سه عضو جبهه پایداری، سه فیلم متفاوت در صحن علنی علیه وزیر پخش کردند.

همراه با نطق محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فیلمی درباره اظهارات محمدرضا خاتمی در دانشگاه تهران به نمایش درآمد.                                          
در این فیلم که به مراسم روز ۱۶ آذر اختصاص داشت،‌ محمدرضا خاتمی می گوید: «... اینها زور دارند، پول دارند اما عقل ندارند...» محمدرضا خاتمی همچنین در ادامه می‌گوید: «اینها بخش‌های کوچکی از جریانات سیاسی هستند که نباید اصولگرایان را با آنها یکی کنیم». استیضاح‌کنندگان به دلیل کمبود وقت و تأکید بر لزوم بیان اظهاراتشان خواستار توقف ادامه پخش فیلم و اختصاص زمان به بیان دیدگاه‌هایشان شدند.

دومین فیلم توسط نقوی حسینی، دیگر عضو پایداری به نمایش در آمد. در فیلمی که پخش شد تصاویری از دکتر توفیقی و رعایایی سرپرست فعلی دانشگاه اهواز به نمایش گذاشته شده و نقوی حسینی سعی ‌کرد این تصاویر را با حوادث انتخابات 88 ربط دهد.

 بیژن نوباوه وطن نماینده تهران و دیگر عضو جبهه پایداری در ادامه جلسه استیضاح، ویدئویی از اظهارات رسانه های غربی درباره این استیضاح را پخش کرد.

در این ویدئو بخشی از اخبار رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در خصوص این استیضاح پخش شد که رسانه‌های ضدانقلاب استیضاح‌کنندگان را اقلیت مجلس دانستند که به زعم آنها در انتخابات اخیر ریاست ‌جمهوری شکست خورده‌اند... که نمایش این فیلم با تذکر لاریجانی قطع شد.

به هر حال به نظر می رسد این اقدام جبهه پایداری که الگو گرفته شده از رفتار رئیس جمهور سابق است تا زمان حضور آن ها در مجلس ادامه داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین