کد خبر: ۲۵۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
دلایل حضور هروی در شوراي نظارت بر مطبوعات:

اهالی مطبوعات مظلوم واقع شده‌اند، بايد از آنها حمايت كرد

نامزد حضور در شوراي نظارت بر مطبوعات معتقد است كه اهالي مطبوعات در ايران مظلوم واقع شده اند و مطابق آنچه قانون اساسي مقرر كرده از آزادي بيان بهره مند نسستند. او تاكيد دارد كه دليل نام نويسي اش براي حضور در شوراي نظارت بر مطبوعات حمايت از حقوق روزنامه نگاران و اهالي رسانه بوده و دفاع از آزادي بيان است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی:  نامزد حضور در شوراي نظارت بر مطبوعات معتقد است كه اهالي مطبوعات در ايران مظلوم واقع شده اند و مطابق آنچه قانون اساسي مقرر كرده از آزادي بيان بهره مند نسستند. او تاكيد دارد كه دليل نام نويسي اش براي حضور در شوراي نظارت بر مطبوعات حمايت از حقوق روزنامه نگاران و اهالي رسانه بوده و دفاع از آزادي بيان است.

جواد هروی از دلايل اش براي نام نويسی در شوراي نظارت بر مطبوعات گفت: در شرايطي براي حضور در شوراي نظارت بر مطبوعات نام نويسي كرده است كه تا كنون كميسيون فرهنگي براي پذيرش نام او در كنار ديگر نامزدهاي مشخص شده، اعلام آمادگي نكرده است.

پيگيري هاي آفتاب نشان مي دهد كه در آخرين جلسه كميسيون فرهنگي شخص آقا تهراني و مهدي كوچك زاده با حضور هروي مخالفت مي كنند. با اين حال روايت هروي از گفت و شنودش با اعضاي كميسيون متفاوت است:«از كميته 5 نفره فقط يك راي آورده ام اما جالب است بدانيد وقتي با آقاي آقا تهراني، نوباوه و كوچك زاده حرف مي زنم همه در روي من مي گويند با حضور شما موافقيم اما سر آخر چنين راي مي دهند.»

هروي تاكيد دارد كه اصراري براي حضورم در اين شورا ندارم و اگر نام نويسي كرده ام دليل اش انصراف آقاي مطهري بوده و اينكه بتوانم راه ايشان را در حمايت از اهالي رسانه ادامه دهم.

او در پايان خطاب به مخالفانش در كميسيون فرهنگي مي گويد:« اگر از راي آوردن تان مطمئن هستيد، خب بگذاريد نمايندگان در صحن علني ميان چهار نامزد به نامزد مورد نظرشان راي دهند، اين موضع گيري نشان مي دهد شما از همين حالا از راي آوردن درهراسيد.»

تا كنون محمود نبويان، حميد رسايي و حسن كامران سه نامزد معرفي شده از سوي كميسيون فرهنگي به شمار آمده و معرفي جواد هروي همچنان در هاله اي از ابهام است.

علي لاريجاني چند روز پيش در واكنش به اصرار كميسيون فرهنگي در معرفي چند نماينده نزديك به جبهه پايداري براي حضور در شوراي عالي نظارت بر مطبوعات گفته بود:«اگر استبداد بد است، استبداد اقليت بدتر است.»

اشاره او به تصميم اخير كميسيون فرهنگي در پذيرش نمايندگاني از ديگر رويكردهاي فكري در جمع نامزدهاي شوراي نظارت بر مطبوعات است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین