کد خبر: ۲۵۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
مخبر دزفولی خبر داد

تعیین تکلیف ۱۵ رییس دانشگاه

در 751 امین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص 15 رییس دانشگاه تصمیم گیری شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از پایان این جلسه اظهار کرد: آقایان حسین غفوری به عنوان رییس دانشگاه اردکان، دکتر محمدقاسم سحاب به عنوان رییس دانشگاه تفرش، دکتر فرهاد یغمایی به عنوان رییس دانشگاه گلستان، دکتر محمد علی نجفی نژاد به عنوان رییس دانشگاه منابع طبیعی گرگان و دکتر محمدعلی بهمنیان به عنوان رییس دانشگاه منابع طبیعی ساری، انتخاب شده و حکم‌شان برای ریاست بر دانشگاه صادر شده است.

وی ادامه داد: آقایان دکتر محمدمهدی فاتح به عنوان رییس دانشگاه شاهرود، دکتر عطاالله سیادت به عنوان رییس دانشگاه رامین خوزستان، دکتر خلیل خلیلی به عنوان رییس دانشگاه بیرجند، دکتر جواد حدادنیا به عنوان رییس دانشگاه حکیم سبزواری، دکتر محمدرضا عصاری به عنوان رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور،‌ دکتر مسعود شفیعی به عنوان رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دکتر عباس زراعت به عنوان رییس دانشگاه کاشان و دکتر جلیل مقدسی به عنوان رییس دانشگاه صنعتی شیراز انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، آقای دکتر حسین زاده لطفی نیز به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دکتر یوسف قیصری نیز به عنوان رییس واحد بوشهر این دانشگاه انتخاب شدند. حکم ریاست 15 فرد انتخاب شده پس از امضای رییس جمهور به آنان ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصلاح اساسنامه بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری را از دیگر دستورات این جلسه برشمرد و گفت: رییس جمهور پس از استماع سخنان دکتر لاریجانی در خصوص این بنیاد و پیشنهاد مطرح شده از سوی وی مبنی بر اصلاح هیات امنا بر ضرورت جهانی شدن و ترجمه آثار استاد شهید دکتر مطهری تاکید کردند.

به گفته مخبر دزفولی، برای اصلاح اساسنامه این بنیاد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، معاون تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رییس جامعه المصطفی به عنوان اعضای حقوقی و آقایان محمد و علی مطهری و علی لاریجانی به عنوان اعضای حقیقی این بنیاد انتخاب شدند.

مخبر دزفولی با اشاره به مطرح شدن بحث سیاست‌های حمایت و ترویج نمادها و نشانه‌های ایرانی- اسلامی گفت: در جریان این جلسه، بخش‌هایی از این سیاست‌ها مورد تصویب قرار گرفت و بخش‌های دیگر نیز به جلسات بعدی موکول شد.

به گزارش ایسنا، این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور دکتر حسن روحانی، علی لاریجانی، دکتر حسین قاضی زاده هاشمی، علی جنتی،‌ محمدعلی نجفی، عزت‌الله ضرغامی، دکتر محمدرضا عارف و رضا داوری اردکانی برگزار شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در مردادماه تشکیل جلسه نداده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین