کد خبر: ۲۵۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:

موضع‌گیری‌ها درباره سرعت اینترنت برخورد سیاسی است

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بعضی از موضع گیری ها در باره سرعت اینترنت برخوردی سیاسی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم  در گفت‌وگو با «آفتاب» درباره «موضعگیری روحانیون و سیاست مدارها درباره پهنای باند اینترنت و تکنولوژی های ارتباطی» گفت: عده ای معتقد هستند که باید اینترنت و تکنولوژی ارتباطی را بهداشتی کرده و بعد استفاده کنند. در حالی که هر چیزی بهداشتی ممکن است موارد غیر بهداشتی هم داشته باشد. سوالی که دارم این است که چرا این افراد به عملکرد صدا و سیما با این حساسیت توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که غدغه دین دارند باید توجه داشته باشند که آنجایی که در صدا و سیما از دین اسلام صحبت می شود هم تحریف دین صورت می گیرد و هم اخبار خلاف واقع منتشر می شود. چرا این آقایان نمی خواهند این حوزه را بهداشتی کنند؟

این استاد دانشکده مفید قم افزود: از هر تکنولوژی هم سوء استفاده صورت می گیرد وهم حسن استفاده. در 100 سال گذشته در مقابل وروود برق، مخابرات، تلویزیون، رادیو، ویدئوو... مقاومت می شد. این موضع گیری بدون هیچ مبنایی بود. وقتی حسن رشدیه برای اولین بار در تبریز مدرسه به سبک جدید ایجاد کرد در تاریخ امده که عده ای تخته سیاه و قلم را شکستند. معمولا در ورود تکنولوژی عده ایی  این فناوری را یا به دلیل اعتقاد خود و یا به دلیل اینکه بخواهند اظهار وجود کنند حلال و حرام اعلام می کنند. حالا الان هم نوبت اینترنت رسیده است.

فاضل میبدی در ادامه تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که در شهر قم بیشتر از سایر جاها از اینترنت استفاده می شود. اینترنت ابزار جدی علم و توسعه و ترویج علم و از ابزار ضروری زندگی است. این فناوری تاثیر مثبتی در روند توسعه علم بنیاد کشور دارد. شاید چند جوان هم از این تکنولوژی سوء استفاده کنند.آیا این جایز ایست که در کارخانه ای را به دلیل خرابی چند محصول تعطیل کرد و یا اینکه باید مشکلات را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر استفاده از اینترنت در کشور بسیار مشکل است،گفت: این انترنت سرعت ندارد. خیلی از سایت ها فیلتر شده است.
 
این روحانی اصلاح طلب درباره برخورد سیاسیون و مجلس با وزیر ارتباطات به دلیل افزایش پهنای باند می گوید: این برخوردها بیشتر سیاسی است. کشور ما مهد دین و تمدن، فلسفه و فکر است. این برخوردها توهین به تفکر ایرانی است. آب را از چشمه بستن به دلیل آلوده بودن مسیر برای عبور آب درست نیست. من فکر می کنم که درباره تفکیک جنسیتی هم برخوردها سیاسی بود. آیا واقعا امکان پذیر هست که مرد رد یک اتاق و زن در اتاق دیگر در محل کار بنشیند. افراد سیاسی بعضی از حربه ها را برای روبرویی با رقیب سیاسی خود انجام می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین