کد خبر: ۲۶۰۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

بانک‌های خصوصی هم ملزم به پرداخت تسهیلات ازدواج شدند

میرمحمد صادقی با اشاره به جلسه بانک‌های خصوصی با بانک مرکزی گفت: در این جلسه تأکید شد که بانک‌های خصوصی باید به سامانه ازدواج متصل شوند، تا روند پرداخت تسهیلات ازدواج سرعت بیشتری بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به کاهش ۲۰۰ هزار نفری متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج در یک ماه اخیر گفت: با افزایش سرعت پرداخت تسهیلات ازدواج تعداد متقاضیان در صف تسهیلات ازدواج از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر کاهش یافته است.

علی‌اصغر میرمحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات ازدواج رو به رشد بوده است، اظهار داشت: با مصوبه شورای پول و اعتبار اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با پرداخت تسهیلات ازدواج است.

وی افزود: در یک ماه اخیر تعداد افراد در صف دریافت وام ازدواج از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به حدود یک میلیون نفر کاهش یافته و این در حالی است که در این مدت افراد جدیدی متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج شده‌اند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که آیا بانک‌های دیگری هم به سامانه پرداخت تسهیلات ازدواج متصل خواهند شد، گفت: قطعاً بانک‌های خصوصی هم به جمع بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات ازدواج می‌پیوندند.

وی تصریح کرد: اتصال بانک‌های خصوصی به سامانه تقریباً نهایی شده و چند روز گذشته هم بانک سامان به سامانه ازدواج پیوست.

میرمحمد صادقی با اشاره به جلسه بانک‌های خصوصی با بانک مرکزی گفت: در این جلسه تأکید شد که بانک‌های خصوصی باید به سامانه ازدواج متصل شوند، تا روند پرداخت تسهیلات ازدواج سرعت بیشتری بگیرد.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه بانک مرکزی هر بانکی که سپرده قرض‌الحسنه جذب می‌کند، باید تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کند، مگر اینکه به طور کلی جذب سپرده قرض‌الحسنه را متوقف کند.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه در سالهای گذشته به طور متوسط ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می‌شد، اظهار داشت: به همان میزان و حتی بیشتر تقاضای تسهیلات ازدواج به ثبت می‌رسد؛ بنابراین اگر سرعت تسهیلات پرداختی را افزایش دهیم، تعداد افراد در صف دریافت تسهیلات کاهش می‌یابد.

میرمحمد صادقی با اشاره به برخی مشکلات پرداخت وام ازدواج گفت: در ابتدا فرصت مراجعه و تکمیل مدارک حدود ۱۲ روز بود که برخی افراد در مهلت تعیین شده مدارک را نهایی نمی‌کردند و امکان دریافت تسهیلات پیدا نمی‌کردند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مهلت مراجعه به بانک و تکمیل مدارک از ۱۲ روز به ۲ ماه افزایش یافت، تا در این محدوده زمانی فرصت کافی برای متقاضیان ایجاد شود.

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی معرفی ضامن معتبر را مشکل دیگر پرداخت وام ازدواج عنوان کرد و افزود: در برخی موارد ایجاد صف به دلیل این است که متقاضی نمی‌تواند ضامن معتبر به بانک معرفی کند؛ در تلاش هستیم تا روند پرداخت تسهیلات ازدواج سرعت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین