کد خبر: ۲۶۰۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

واکنش خمسه به تلاش رسانه‌های افراطی برای تخریب جنتی

خمسه به ناراحتی برخی از افراد و گروه ها از تغییر فضای ایجاد شده اشاره کرده وگفت :« برخی حاضر نیستند بپذیرند که دوران مدیریت آن ها به سر آمده و امید ایجاد شده در دل مردم را بر نمی تابند.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنگی: حمله و هجمه گروه های تندرو به وزارت ارشاد همچنان ادامه دارد. گروه هایی که  از روزهای نخست آغاز به کار دولت یازدهم حمله به وزارت فرهنگ و ارشاد را آغاز کرده اند ،هجمه خود را در روزهای اخیر افزایش داده اند. باشگاه خبرنگاران جوان  بخشی از سخنان علی جنتی وزیر ارشاد را منتشر کرده است . این رسانه مدعی شده است که علی جنتی وزیر ارشاد نسبت به مجوز گرفتن فیلم قصه ها ساخته رخشان بنی اعتماد انتقاد کرده است . فیلمی که هم اکنون جایزه  بهترین فیلمنامه هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را از آن خود کرده است .

تغییر صحبت های وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در این رسانه مورد انتقاد هنرمندان قرار گرفته است .علیرضا خمسه بازیگر با سابقه سینما و تلوزیون ار این روش تخریبی و تندورها انتقاد کرده و به آفتاب گفت :«من تصور می کنم منافع عده ای با بی نظمی و رواج بی قانونی گره خورده است . عده ای فکر می کنند اگر قانون در جامعه حاکم شود آن ها ضربه و لطمه می خورند به همین جهت است که راه تخریب و روش های غیر اخلاقی را در پیش می گیرند.

 بازیگر با سابقه سینما و تلوزیون که اثاری همچون دلاوران، کوچه دلگشا و مرگ یزدگرد را درکارنامه بازیگری خود دارد،به آثار هجمه های اینچینی در سینما پرداخته و به آفتاب می گوید :« هیچ چیز بدتر از این نیست که فیلمی که وقت و هزینه بسیاری صرف آن شده است و مجوزهای لازم را نیز مجرای قانونی اخذ کرده است ، به نمایش درنیاید.این اتفاق ها بذر نا امیدی را در دل هنرمندان می پاشد.»

 خمسه به ناراحتی برخی از افراد و گروه ها از تغییر فضای ایجاد شده اشاره کرده وگفت :« برخی حاضر نیستند بپذیرند که دوران مدیریت آن ها به سر آمده و امید ایجاد شده در دل مردم را بر نمی تابند.»

 تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان همواره از نکاتی بوده که دولتمردان دولت یازدهم بر آن تاکید کرده اند.خمسه  که سیمرغ بلورین بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم بیست به دست آورده می افزاید :« به نظر من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ارتباط خوب خود را با هنرمندان حفظ کند. برخی از اظهارات و برنامه های افراطیون ممکن است سبب ایجاد محافظه کاری در مسئولان ارشاد شود . به نظر من این موضوع درست نیست وزارت ارشاد باید کنش هایی عملی برای تحقق وعده های خود نشان دهد نه اینکه هر روز به سخنان این عده واکنش نشان دهد.»

به گزارش آفتاب، رخشان بی اعتماد گفته است اگر فیلم او از وزارت ارشاد مجوز نداشت او در این جشنواره شرکت نمی کرد. او در نشست مطبوعاتی این فیلم در ونیز با پیمان معادی و حبیب رضایی شرکت کرده بود و در آنجا از رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت. حرف‌هایی که با پوشش خبری رسانه‌های مهمی همراه شد. برخی رسانه های جناح های تندور با منعکس کردن بخشی از صحبت های وزیر ارشاد قصد داشتند وانمود کنند که علی جنتی با مجوز گرفتن قصه ها مخالف است موضوعی که از سوی سازمان سینمایی تکذیب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین