کد خبر: ۲۶۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

طلاق صوری پدر و مادر برای کفالت بازیکن ملی‌پوش/پرسپولیس و ماهینی منتظر رأی شورای عالی پزشکی

پس از صدور بیانیه نظام وظیفه عمومی مبنی بر باطل شدن کارت معافیت 13 بازیکن فوتبال، گمانه‌زنی‌ها برای پیدا کردن نام این 13 بازیکن آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرآنلاین؛در مرحله نخست، نام 56 بازیکن برای معاینه مجدد به شورای عالی پزشکی که سه‌شنبه هر هفته تشکیل می‌شود، مشخص شد و طی دو هفته گذشته از میان بازیکنانی که به این شورا مراجعه کردند، نام 13 بازیکن برای ابطال قطعی کارت معافی مشخص شده و به زودی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ معرفی می‌شوند.

مسئول برگزاري مسابقات سازمان ليگ با تأييد اين خبر مي‌گويد: «چندي پيش نامه‌اي محرمانه از حوزه نظام وظيفه به دست‌مان رسيد و يك‌سري اسامي بازيكنان با بسته‌بندي‌هاي دقيق در خصوص معافيت‌‌هايي كه گرفته بودند، به ما اعلام شد. بر اساس اين نامه، فوتباليست‌هايي كه معافيت چشم و يا موارد ديگر گرفته بودند، بايد براي معاينه مجدد به مراكزي كه اعلام مي‌شد، مراجعه مي‌كردند. تعداد آنها خيلي بيشتر از اين 13 نفر بود و اسامي افراد معروف و بازيكنان تيم‌هاي پرطرفدار و ملي‌پوش هم در آنها ديده مي‌شد. در صورت مشخص شدن نام اين بازيكنان، از حضورشان در هفته هشتم ليگ ‌برتر جلوگيري خواهد شد.» ديروز در خبرها داشتيم باشگاه فجر‌سپاسي دنبال راهي براي حضور اين 13 بازيكن در اين تيم است. بهروان در همين خصوص مي‌گويد: «بحث حضور اين بازيكنان در تيم‌هاي نظامي اصلاً مطرح نيست و طبق اعلام سازمان نظام وظيفه آنها بايد به خدمت سربازي بروند.»

نشست اضطراري هيأت‌ رئيسه سازمان ليگ
گفته مي‌شود حسين ماهيني، شجاع خليل‌زاده، علي حمودي، سينا عشوري، بختيار رحماني و... در ميان اين 13 بازيكن نام‌شان وجود دارد. اگر اين‌طور باشد، باشگاه‌ها دچار مشكل مي‌شوند. با توجه به اين موضوع كه كارت‌هاي معافي دچار مشكل بوده و باشگاه‌ها تخلف نكرده‌اند، قرار است پس از اعلام اسامي 13 بازيكن به فدراسيون، هيأت‌رئيسه سازمان ليگ جلسه اضطراري برگزار كند تا به اين موضوع رسيدگي شود و راه‌حلي براي كمتر متضرر شدن باشگاه‌ها مشخص شود. 

اعلام نام متخلفان بر‌ عهده فدراسيون است
سردار موسي كمالي، جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح نيز در اين خصوص مي‌گويد: «پيش از اين نام سه نفر به سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال ارسال شده بود و اسامي 13 بازيكن ديگر كه كارت معافيت آنها مشكل داشته و ابطال شده است، تا سه‌شنبه ارسال خواهد شد. اين اسامي به صورت محرمانه به فدراسيون ارسال مي‌شود و حال اينكه اين موضوع رسانه‌اي شود يا نه، در اختيار آنهاست. منتشر شدن اسامي بازيكناني كه كارت‌ معافيت‌شان ابطال شده بر عهده فدراسيون است. هر بازيكن كارتش ابطال شود، بلافاصله برگه اعزام به خدمت براي او صادر مي‌شود.»

ماهيني سه‌شنبه در شوراي عالي پزشكي
ماهيني كه معافيت پزشكي داشته و در بررسي مجدد معافيتش رد شده، فعلاً حق همراهي پرسپوليس را ندارد تا شوراي عالي پزشكي نظر قطعي و نهايي را در مورد پرونده اين بازيكن و نوع معافيت پزشكي او بدهد. شوراي عالي پزشكي كه از پنج نفر از پزشكان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي تشكيل شده، هر هفته سه‌شنبه‌ها براي بررسي پرونده‌هاي مربوط به معافيت پزشكي برگزار مي‌شود و قرار است ماهيني به همراه وكيلش در اين جلسه حضور پيدا كند و مدارك و مستندات خود را به شوراي عالي پزشكي ارائه دهد و مورد معاينه مجدد قرار گيرد. هر رأي و نظري كه اين شوراي پنج نفره در مورد پرونده‌هاي معافيت پزشكي بدهند، قطعي و لازم‌الاجراست و بنابراين تكليف ماهيني و پرسپوليس سه‌شنبه مشخص مي‌شود. گفتني است معافيت ماهيني به دليل بيماري «واريكوسل» لحاظ شده است. 

نماينده نبي در سازمان نظام وظيفه
مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون نماينده‌اي را به حوزه نظام وظيفه فرستاد تا نام 13 نفره بازيكناني كه كارت پايان خدمت و معافيت آنها باطل شده را تحويل گرفته و به فدراسيون بياورد. بر اساس اين گزارش به زودي نشستي با حضور اعضاي هيأت‌رئيسه سازمان ليگ برگزار خواهد شد تا درباره سرنوشت نهايي اين بازيكنان تصميم‌گيري شود. 

طلاق پدر و مادر براي كفالت آقاي فوتباليست
در ميان افرادي كه گفته مي‌شود كارت معافي‌شان باطل شده است، نام دو فوتباليست سرشناس كشورمان هم ديده مي‌شود اما معافي يكي از آنها به خاطر طلاق پدر و مادرش و گرفتن كفالت مادر است! طبق پرونده‌اي كه در نظام وظيفه وجود دارد بلافاصله بعد از طلاق پدر و مادر اين ستاره و گرفتن كفالت مادر توسط بازيكن مورد نظر، پدر و مادر جدا شده با حضور در دفترخانه‌اي ديگر مجدداً به عقد هم درآمده‌اند تا تنها با يك طلاق صوري باعث گرفتن معافي فرزند خود شوند!

معافيت كر و لالي و عرق كف دست!
همان‌طور كه ديروز هم نوشتيم، علاوه بر احمد جمشيديان و سينا عشوري كه معافيت «اعصاب و روان» گرفته‌اند، گفته مي‌شود سه بازيكن هم با معافيت «عرق كف دست» در حال بازي كردن در ليگ هستند و بعد از معافيت «نابينايي» و «كم‌سو بودن چشم» حالا خبر مي‌رسد يك بازيكن شناخته شده فوتبال ايران كه نامش در فهرست معافيت‌هاي باطل شده است، مداركي به اداره نظام وظيفه تحويل داده كه اثبات مي‌كرده كر و لال است! اساساً فرض كه تمام اين شايعات دروغ و تك‌تك معافيت‌هايي كه غيورمردان فوتباليست گرفته‌اند، درست و قانوني بوده است، آيا هرگز به اين فكر كرده‌ايد كه چرا صاحبان مشاغل پولسازي چون فوتباليست‌ها بايد معاف شوند؟! به عبارت ديگر چرا افراد ساير طبقات محروم جامعه از شرايط معافي محرومند؟! اصلاً مگر سربازي رفتن براي اين دردانه‌هاي پر از خالكوبي چقدر سخت است؟ با توجه به اينكه دو سال براي تيم‌هاي نظامي بازي مي‌كنند و پول هم مي‌گيرند و از تمام امكانات رفاهي نيز برخوردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین