کد خبر: ۲۶۱۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

قیمت خودرو كاهش نخواهد یافت / رونق به بازار خودرو بازگشت

با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید كاهش قیمت خودرو امكان پذیر نیست و در صورت كاهش قیمت دستوری كارخانه های خودروسازی ورشكسته و تعطیل خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قاسم ناصری كارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در دو سال گذشته قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه های سربار تولید از سه تا هفت برابر افزایش یافته است و قیمت خودرو نیز به تبع آن بالا رفته است.

وی افزود: این كه قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید بالا رود و ما انتظار داشته باشیم قیمت محصول نهایی افزایش نیابد انتظار درستی نیست.

ناصری تصریح كرد: قیمت خودرو در دو سال گذشته بر اساس تورم رشد نكرد و در حالی كه بسیاری از اقلام ضروری مردم حتی تا 7 برابر افزایش قیمت داشت قیمت خودرو فقط دو برابر شد ولی چون قیمت خودرو بالاست و حتی یك درصد افزایش قیمت آن هم به چشم می آید در حالی كه افزایش 7 برابری قیمت برخی اقلام ضروری اصلاً به چشم نمی آید و حتی هیچ رسانه ای نیز به آن نپرداخته است ولی اگر این افزایش قیمت در سرانه و در طول سال محاسبه گردد رقم قابل توجهی به دست خواهد آمد.

وی خاطر نشان كرد: صنعت خودرو در دوسال گذشته در خصوص قیمت گذاری ضربه های شدیدی خورده است و موضوع قیمت گذاری باعث سردرگمی مردم نیز شده است و اگر این روند ادامه یابد مطمئناً صنعت بزرگ خودرو كشور كه هم از نظر اشتغال و هم از نظر تولید ناخالص ملی جایگاه ویژه ای را دربین صنایع كشور دارد با چالش جدی و جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.

ناصری گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید كاهش قیمت خودرو امكان پذیر نیست و در صورت كاهش قیمت دستوری كارخانه های خودروسازی ورشكسته و تعطیل خواهند شد.

وی افزود: اینكه بدون پشتوانه كارشناسی وعده كاهش قیمت به مردم بدهیم به جز آنكه مردم را سردرگم كرده ایم و بازار خودرو را در ركود برده ایم نتیجه ای دیگر حاصل نخواهد شد.

ناصری در پایان گفت: البته در هفته جاری بازار خودرو كمی بهتر شد و رونق نسبی در بازار قابل مشاهده بود و خریدارانی كه قصد خرید خودرو دارند باید نسبت به خرید اقدام نمایند زیرا با وضعیت موجود قطعاً قیمت خودرو بیش از این كاهش نخواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین