کد خبر: ۲۶۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۵۱
حمیدرضا آصفي:

قطعنامه پیشنهادی كانادا عليه ايران داراي انگيزه‌هاي سياسي است

آفتاب‌‌نیوز : حميد رضا آصفي طرح قطعنامه عليه ايران را در چهارچوب تلاش‌هاي كانادا به منظور تحريف واقعيت‌ها و نشاط سياسي - اجتماعي جامعه ايران و واكنش اين كشور نسبت به يك موضوع داخلي ايران توصيف كرد و اظهار داشت: اين قطعنامه بخشي از تلاش براي انحراف افكار عمومي محسوب مي‌گردد و مفاد آن هيچ ارتباطي با وضعيت واقعي در ايران نداشته و در برگيرنده تحريفات و بدنمايي‌ها در زمينه‌هاي حقوق بشري است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه كانادا در جايگاهي قرار ندارد كه درباره حقوق بشر به داوري بنشيند، گفت: سخنراني نماينده كانادا در خلال بحث پيرامون اصلاحات در دستگاه حقوق بشري سازمان ملل متحد تلاش براي اعمال نظر و شكل دهي به ساختار و ماموريت شوراي حقوق بشر و پيشبرد اهداف سياسي خاص اين كشور است.

وي افزود: جهان غرب از وضعيت حقوق بشر براي پيشبرد اهداف و تامين منافع خود استفاده مي‌كند و اين سياست تبعيض آميز كاملاً افشا شده است.

آصفي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران هرگز تسليم فشارهاي سياسي نمي شود.

وي خاطرنشان كرد: متاسفانه سياسي كاري در اين مقوله به حدي افراطي شده كه سال‌هاي گذشته و به ويژه در نشست جاري مجمع عمومي ضرورت حذف سياسي كاري از مقوله حقوق بشر كانون مباحث حقوق بشري در اين نهاد بين المللي قرار گرفته است.

کانادا پیش‌نویس قطعنامه‌ای در نشست مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران در مورد نقض حقوق بشر ارایه کرد که به تصویب رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین