کد خبر: ۲۶۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱

اکران «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در دانشگاه برکلی آمریکا

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور و بخصوص در کشورهای آمریکا و کانادا به نمایش درآمده و جوایز متعددی کسب کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده با حضور این فیلمساز ایرانی در بخش «زنان در خاورمیانه» در دانشگاه برکلی آمریکا اکران خواهد شد.

به گرارش مهر، فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده ساعت 7 بعدازظهر روز پنجشنبه 27 شهریورماه سال جاری مصادف با 18 سپتامبر 2014 در بخش «زنان در خاورمیانه» در سالن استفان در دپارتمان مطالعات زنان در دانشگاه برکلی آمریکا روی پرده می‌رود و جلسه پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان آن در سالن کنفرانس سلطان در مرکز شرق‌شناسی این دانشگاه برگزار می‌شود و این فیلمساز ایرانی به سوالات دانشجویان از ملیت‌های مختلف و تماشاگران حاضر در جشنواره پاسخ خواهد داد.

این فیلم پیش از این با حضور پوران درخشنده در چندین دانشگاه داخلی و خارجی و مراکز فرهنگی از جمله دانشگاه فنی «خاورمیانه» آنکارا در ترکیه، دانشگاه «یو.سی.ال.ای» در آمریکا، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه شیراز، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشگاه بابلسر و دانشگاه آزاد اسلامی کرج اکران شده است.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» تاکنون در جشنواره‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور و بخصوص در کشورهای آمریکا و کانادا به نمایش درآمده و جوایز متعددی کسب کرده است.

دریافت جایزه فیلم منتخب تماشاگران در سی‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۱، جایزه بهترین فیلمنامه برای پوران درخشنده و جایزه بهترین بازیگری زن برای طناز طباطبایی بازیگر نقش اول زن این فیلم و لوح تقدیر بهترین فیلم بخش مسابقه داستانی در جشنواره فیلم‌های مستقل زنان در آمریکا، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم رنگین کمان در انگلستان، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره بین‌المللی فیلم ارواین در آمریکا، جایزه بهترین فیلم از چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی لندن در انگلستان، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بابک حمیدیان در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران در سال ۱۳۹۲ و تندیس حافظ و لوح تقدیر بهترین فیلمنامه برای پوران درخشنده و تندیس حافظ و لوح تقدیر بهترین بازیگری مرد برای بابک حمیدیان در چهاردهمین جشن حافظ جوایزی هستند که این فیلم به خود اختصاص داده است.

فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش ویژه فیلم‌های ایرانی در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم الهام در شهر «پرت» مرکز ایالت استرالیای غربی به روی پرده رفت. این جشنواره در روزهای ۱۲ تا ۲۲ تیرماه امسال مصادف با 3تا 13 ژوئن 2014 در کشور استرالیا برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین