کد خبر: ۲۶۱۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷

کارشناس والیبال:ولاسکو به صعود ایران به جمع شش تیم برتر جهان کمک کرد

ملی پوش سابق وکارشناس والیبال گفت: شرافت و حرفه ای بودن ˈولاسکوˈ باعث شد تا ایران بتواند درجمع شش تیم برتر جهان حضور یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: 'میرمصطفی شجاعی' شامگاه یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: درحالی که تیم آرژانتین با مربیگری ولاسکو از صعود به جمع شش تیم جهان بازمانده بود، ولی با تمام قدرت به مصاف آمریکا رفت تا علاوه بر شکست این تیم به راهیابی ایران به مرحله بعد نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه کارنامه ولاسکو در دوران حضورش در ایران نیاز به تعریف و تمجید ندارد، افزود: با توجه به احساسی بودن مردم ایران از امشب محبوبیت ولاسکو دو چندان شد و خدمات وی به والیبال کشور بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی با تمجید ازعملکرد بازیکنان ایران در مقابل صربستان تصریح کرد: در این دیدار سرویس های ملی پوشان نقش تعیین کننده ای داشت و توانست در اجرای برنامه های تاکتیکی حریف خلل ایجاد کند.

مدرس فدراسیون والیبال با اشاره به اینکه ملی پوشان ایران در مقابل صربستان از سرویس های موجی استفاده کردند، گفت : بدلیل قد بالای بازیکنان صربستان، آنها برای مهار این توپ ها با مشکل مواجه شدند و نتوانستند حملات خود را بخوبی طراحی کنند.

وی با تمجید ازعملکرد 'امیر غفور' در مقابل صربستان افزود: غفور در این دیدار تنها در دو حمله ناموفق بود و با کسب 30 امتیاز برای ایران یکی از بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشت.

این کارشناس والیبال صعود ایران را به جمع شش تیم برتر مسابقات قهرمانی جهان یک موفقیت برای ورزش کشور دانست وتصریح کرد: با توجه به پتانسیل موجود دربازیکنان حق ایران درمسابقات قهرمانی 2014 جهان کسب مدال است.

شجاعی والیبال ایران را به اسلحه ای با خشاب پر ازفشنگ تشبیه کرد وافزود: کواچ باید درنقش یک فرمانده بتواند بازیکنان را برای تیراندازی به هدف آماده کند.

وی تصریح کرد: ایران باید قدر حضور درجمع شش تیم برتر دنیا را بداند تا با تکیه به قدرت تاکتیکی وتکنیکی بازیکنانش یک افتخار جهانی ارزشمند را برای ورزش والیبال کشور رقم بزند.

شجاعی درپایان خاطرنشان کرد: کواچ باید دربازی های آینده ازلحاظ ذهنی و روانی، بیشتر برروی بازیکنان کار کند، زیرا دراین مسابقات دیدیم هرچه بازی ها حساس تر می شد بازیکنان با استرس بیشتری بازی می کردند.

تیم ایران توانست درآخرین بازی دور دوم خود در رقابت های قهرمانی مردان 2014 جهان درلهستان با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد و به مرحله بعد صعود کند.

ایران با شکست تیم صربستان 15 امتیازی شد و توانست با توجه به برد سه بر دو آرژانتین مقابل آمریکا صعودش را به مرحله بعد قطعی کند که باید برای تعیین جایگاه دوم یا سومش منتظر بازی فرانسه و لهستان باشد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان با حضور 24 کشور به میزبانی لهستان ازهشتم تا 30 شهریور درحال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین