کد خبر: ۲۶۱۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰

جنتی: جمعیت و NGO های زنان جوامع در انتقال فرهنگ و هنر ملت‌ها نقش به سزایی دارند

وزیر فرهنگ در دیدار با معاون دانشکده کتابداری دانشگاه صوفیه بلغارستان: جمعیت و NGO های زنان جوامع در انتقال فرهنگ و هنر ملت‌ها نقش به سزایی دارند
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جمعیت و NGOهای زنان جوامع مختلف در انتقال فرهنگ و هنر کشورها و آیین و رسوم آنها نقش به سزایی می‌توانند در جامعه بین‌المللی ایفا کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار صبح امروز خود با "الکساندرا کومونوا" معاون رییس دانشکده کتابداری فناوری اطلاعات دانشگاه صوفیه کشور بلغارستان با بیان این مطلب گفت: کشور ایران از دیر زمان علاوه بر روابط سیاسی در زمینه‌های فرهنگی و هنری ارتباط عمیقی با کشور بلغارستان داشته است و شخصیت‌های ایران شناس در برقراری ارتباط بین دو ملت بسیار تاثیرگذار هستند.


وی افزود: کشور ایران دارای فیلسوفان برجسته‌ای از جمله ملاصدرا، ابن سینا و سهروردی است و آشنایی اساتید کشور بلغارستان با این افراد و فلسفه ایرانی اسلامی، نشان دهنده سطح بالای دانش آنهاست.

جنتی با اشاره به برخی از شهرهای تاریخی از جمله اصفهان و شیراز ادامه داد: بازدید هیات‌های خارجی از این شهرها و دیگر مراکز تاریخی ایران در شناخت و آشنایی فرهنگ، هنر و تمدن دیرینه کشورمان کمک بسیاری می‌کند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: می‌توانیم در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خود برای شناخت فرهنگ بلغاری بخش‌هایی را اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: دانشجویان ایرانی هم که در دانشگاه‌های بلغارستان مشغول به تحصیل هستند می‌توانند در انتقال افکار، اندیشه‌ها و فرهنگ و هنر کشور ایران نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

عضو کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: در زمینه‌های فرهنگی و هنری آمادگی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی با هدف معرفی فرهنگ و هنر کشور بلغارستان  و عمق بخشیدن به ارتباط دو سویه بین دو کشور را داریم.

جنتی با اشاره به علم فلسفه، افزود: فلسفه علم اندیشیدن است و هیچ وقت خواندنی نیست بلکه اندیشیدنی است و انسان هر اندازه خردمند تر باشد بیشتر می‌اندیشد و به این دلیل است که همیشه فلاسفه در قله اندیشه قرار داشته‌اند.

وی با تاکید رعایت اخلاقیات گفت: اخلاق یک مساله معنوی است و مربوط به رفتار انسان می‌شود و در ایران نهادهای مختلفی از جمله مساجد و مراکز دینی وجود دارد که در آنها سعی می‌شودافراد را با ارزش‌های اخلاقی و دینی آشنا کنند.

وزیر فرهنگ افزود: کسانی که برخوردار از اخلاق دینی هستند سعی می‌کنند با عمل خود دیگران را نیز نسبت به رعایت ارزش‌های اخلاقی و دینی ترغیب و تشویق کنند که از آن جمله می‌توان به رعایت راستگویی،‌ وفای به عهد امانت‌داری و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: انبیای الهی هم از جمله حضرت موسی، عیسی و حضرت محمد (ص) انسان‌ها را به توحید و خدا پرستی دعوت کرده‌اند و همه آنها همواره به ارزش‌های اخلاقی و دینی تاکید داشته‌اند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به گنجینه عظیمی از کتاب‌ها در کشورمان گفت: کشور ایران دارای کتابخانه‌های ارزشمندی است که با ترجمه بسیاری از این کتاب‌ها به زبان بلغاری می‌توان به شناخت فرهنگ و هنر این کشور کمک کرد.

در ادامه این دیدار "الکساندرا کومونوا" معاون رییس دانشکده کتابداری فناوری اطلاعات دانشگاه صوفیه کشور بلغارستان گفت: هدف از سفر ما به کشور ایران دیدار با انجمن دوستی زنان ایران و بلغار و ارتباط تنگاتنگ با زنان این کشور بود.

وی افزود: در کشور بلغارستان که دارای دین مسیحی است به ارزش‌هایی که دین اسلام به آن معتقد است از جمله راستگویی، نیکی به دیگران، ‌احترام به خانواده و ... نیز تاکید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین