کد خبر: ۲۶۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - ۰۰:۰۰

معلمان ایرانی،فقر مطالعاتی دارند

آفتاب‌‌نیوز : علیرضا هاشمی گفت : فرهنگیان به علت وضعیت نامطلوب اقتصادی و زندگی مجبور به روی آوردن به مشاغل دوم و سوم هستند و این امر موجب شده آنان برای استفاده از کتاب های کمک آموزشی تمایلی از خود نشان ندهند.

وی خاطر نشان ساخت : این فقر مطالعاتی نه تنها در خصوص کتاب های کمک آموزشی برای معلمان به وجود آمده ، بلکه وضع به حالت بدتری رسیده و اضافه کاری ها حتی باعث دوری فرهنگیان از مطالعه مطبوعات نیز شده است.

دبیرکل سازمان معلمان ایران، انحصار انتشار کتاب های کمک آموزشی را در دست آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان ساخت : تا زمانی که بخش خصوصی اجازه انتشار چنین کتابهای را نداشته باشد سیستم آموزشی همچنان از فقر کتاب های آموزشی برای معلمان رنج خواهد برد.

هاشمی به شیوه های متفاوت تدریس در مدارس و دانشگاهها اشاره و گفت : معلمان پیش از دوره دانشگاه برای تدریس تنها از کتابهای منبع استفاده می کنند ، در حالی که این روند در میان اساتید دانشگاهی به طور دلخواه و سلیقه ای انجام می شود.

وی استفاده از روش تلفیقی را به دلیل مباحثی که در کنکور مطرح می شود، غیرممکن خواند و تصریح کرد : نرسیدن به یک روند یکپارچه در میان معلمان و اساتید دانشگاهی موجب عدم تمرکز دانش آموزان و دانش جویان می شود و از طرف دیگربه علت اکتفا به یک کتاب ، معلمان خود را موظف به استفاده از کتابهای آموزشی نمی دانند.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین