کد خبر: ۲۶۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

جنتی: آثار استاد شهریار در گستره جهانی بی‌نظیر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خدمات استاد شهریار در عرصه شعر و ادب و شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ماندگار بوده و آثار وی در گستره جهانی بی‌نظیر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ به گزارش خبرنگار مهر، ‌علی جنتی‌ شامگاه چهارشنبه در گلباران مقبره شهریار گفت: استاد شهریار یکی از نمادهای مهم انقلابی، ملی و مردمی ایران اسلامی است و به حق می توان آثار وی را در سطح جهان بی نظیر دانست.

وی ادامه داد: این استاد بزرگ توانست با شعرهای زیبا و ماهرانه خود ‌فرهنگ اصیل ‌‌ایرانی ـ اسلامی را با چیره دستی به جهانیان بشناساند.

جنتی با بیان اینکه این شاعر بزرگ یک شاعر انقلابی بوده است، گفت: سرودن اشعاری فاخر و گرانسنگ در حوزه‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی از شاخصه‌های شعری وی محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: اندیشه‌‌ استاد شهریار مشحون از سوژه‌هایی ناب و فاخر بود و چکامه‌هایی که وی در حوزه‌ انقلاب اسلامی سروده نشان‌ دهنده‌ چیره‌دستی این شاعر شهیر در گنجاندن معارف زمان و واقعیت‌های جامعه در قالب شعر بود.

مقبره شهریار همزمان با روز ملی شعر و ادب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و اصحاب فرهنگ و ادب از خارج و داخل کشور گلباران شد.

علی‌جنتی به منظور شرکت در آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار به آذربایجان‌شرقی سفر کرده است.

حضور در مقبره‌الشعرای تبریز و گلباران مزار استاد شهریار، حضور در آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار و حضور در آیین افتتاح هنرستان میرک تبریز از جمله برنامه‌های سفر  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان آذربایجان‌شرقی است.

گفتنی است همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت علمی "فرهنگ مردم در شعر استاد شهریار" با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، بیست و ششم و بیست و هفتم شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین