کد خبر: ۲۶۳۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
پری ملکی،خواننده و موسیقی‌دان :

رویکرد وزیر ارشاد نسبت به موسیقی دلگرم‌کننده است

پری ملکی، خواننده وموسیقی دان حضور وزیر ارشاد درهنرستان موسیقی دخترانه را نشانگر رویکرد مثبت دولت نسبت به رشد موسیقی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: ملکی رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی را مثبت و دلگرم کننده ارزیابی کرده و به «آفتاب» گفت: «من فکر می کنم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هنرستان موسیقی دخترانه حاکی از نگاه روشن شخص وزیر به موسیقی به خصوص موسیقی دختران است. در نتیجه من اقدامات وزارت ارشاد در حوزه موسیقی بسیار خوش بین هستم.»

این هنرمند زن که تا به حال شاگردان زیادی را در حوزه موسیقی تربیت کرده است. ملکی از سال ۱۳۷۳ با تشکیل گروه موسیقی «خنیا» به اجرای کنسرت‌هایی برای بانوان و سپس با تغییرات جامعه، به صورت همخوانی برای عموم پرداخته است. «خُنیا» واژهای کهن و ایرانی است به معنای سرود و نوا و نغمه، و نام «خنیاگران» در ادبیات ایران بسیار به کار رفته است.

 این هنرمند به تلاش عده ای برای حذف موسیقی در کشور اشاره کرد وگفت: «وجود موسیقی یک مسئله طبیعی و مثبت است. اگر به طبیعت نگاه کنیم ،در همه جا صدای موسیقی شنیده می شود بنابراین نباید به موسیقی با دیدگاه منفی نگاه کرد بلکه باید زمینه موسیقی فاخر و ارزشمند را در جامعه فراهم کرد. موسیقی هایی که به سبب کیفیت خوب مخاطبان بیشتری را به سوی خود می کشاند.»

 ملکی در ادامه تاکید کرد: «در شرایط فعلی باید صبور باشیم و سعی نکنیم با طرح انتظارات دور از دسترس و افراطی فضا را متشنج کنیم. انتظاراتی که بر آورده شدن آن ها در توان مسئولان این حوزه نیست . یک شبه راه صد ساله رفتن هرگز نتیجه بخش نبوده است و بالعکس راه تغییرات تدریجی راحوزه  نیز سد کرده است.»

وی ادامه داد: «بسیاری از معلمان هنرستان های موسیقی با مسائلی همچون به تعویق افتادن دستمزدها مواجه هستند که امیدواریم این موضوع با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی حل شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین