کد خبر: ۲۶۳۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

مدیر کل ارشاد ارومیه: ممانعتی برای حضور نوازندگان زن وجود ندارد

حجت الاسلام محمد کریمی، مدیر کل ارشاد استان آذربایجان غربی اعلام کرد: هیچ‌گونه ممانعتی برای حضور زنان نوازنده در کنسرت‌های موسیقی وجود ندارد و تاکنون نیز موردی نیز مورد حذف زنان برای ما گزارش نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس فرهنی: شواهد نشان می‌دهد که در 13 استان کشور از حضور زنان نوازنده بر روی صحنه جلوگیری شده است. برخی گزارش ها حاکی  از این است که در شهرهای  اصفهان، تبریز، ارومیه، زنجان، گرگان، تمامی شهرهای استان خراسان، برخی از شهرهای خوزستان ، زنان بر اساس قانونی نا نوشته از حضور در کنسرت محروم شده اند.

 حجت الاسلام محمد کریمی،مدیر کل ارشاد استان آذربایجان به «آفتاب» گفت: «بنده به هیچ عنوان خبری مبنی بر لغو کنسرت ها به بهانه حضور بانوان نداشته ام و در استان ما نیز چنین موردی گزارش نشده است. بنابراین هیچ مشکلی برای حضور بانوان بر روی سن وجود ندارد.»

علی‌رغم اظهارت مدیر کل ارشاد ارومیه،پیروز ارجمند، مدیردفتر موسیقی وزارت ارشاد در نخستین نشست مطبوعاتی خود به پیگیری این موضوع اشاره کرده است. مدیر کل دفتر موسیقی گفته است: «این نوع تفکیک جنسیتی و مستثنا‌کردن زنان، با سیاست‌های وزارت ارشاد منافات دارد و اگر در شهرستان‌ها زنان برای حضور روی سن مشکل دارند، مربوط به دیدگاه وزارت ارشاد نیست بلکه در ارتباط با نهادهای دیگر است. به همین دلیل ما به‌دنبال شنیدن سخنان آنها هستیم و می‌خواهیم بدانیم بر اساس کدام مستندات جلو شرکت زنان در گروه‌های موسیقی گرفته می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین