کد خبر: ۲۶۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶

تعطیلی ۸ چاپخانه اصفهان

رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: هشت چاپخانه اصفهان تقریبا از ابتدای سال تاکنون تعطیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رضا کیوانفر در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه فشارهای دارایی موجب شد تا هشت چاپخانه در اصفهان تعطیل شود، اظهار کرد: اداره دارایی به هیچ طریق گوشش بدهکار نیست که بر اساس وضعیت چاپخانه‌ها مالیات بگیرد.

وی با انتقاد از اداره دارایی استان اصفهان، افزود: چاپخانه‌ها اصلا بازرسی و رسیدگی نمی‌شوند، دفتر درآمد و هزینه را به آنها نشان می‌دهیم اما جواب می‌دهند که درآمد شما را قبول داریم ولی هزینه‌های شما را قبول نداریم، این حرف منطقی نیست و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان ادامه داد: چاپخانه من تعطیل شد و 70 درصد تعطیل شدن آن به دلیل مشکلاتی بود که از سوی اداره دارایی به چاپخانه تحمیل شد.

کیوانفر با اشاره به مالیاتی که از چاپخانه‌داران گرفته می‌شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات‌ها و مشکلات دیگر موجب شد تا من که 30 سال بهترین چاپخانه اصفهان را داشتم، آن را تعطیل کنم. بقیه چاپخانه‌ها نیز با مشکلاتی که دارایی برایشان ایجاد کرد، بسته شدند.

وی با بیان اینکه اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اداره دارایی جلسات بسیاری برگزار کرده است، اظهار کرد: نامه‌های بسیاری به دارایی نوشتیم و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این زمینه با اداره دارایی صحبت کردند. از اتحادیه به تهران رفتیم یا از وزارت فرهنگ افرادی را آوردیم تا مشکل رفع شود، اما در اداره دارایی هیچکس گوشش به این حرف‌ها بدهکار نبود.

رئیس سابق اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان افزود: هیچ گونه معافیت مالیاتی برای چاپخانه‌ها انجام نمی‌شود و هر جور که باشد چاپخانه را به دارایی مقروض می‌کنند.

کیوانفر با اشاره به تعداد چاپخانه‌هایی که در اصفهان تعطیل شده است، تصریح کرد: دو ماه است که در اصفهان نیستم و نمی‌دانم در این مدت آیا چاپخانه دیگری تعطیل شده است یا خیر، ولی تا زمانی که در اصفهان بودم، تقریبا از ابتدای سال تاکنون هشت چاپخانه تعطیل شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در جریان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین