کد خبر: ۲۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸

جاده‌ای که بدون تبعیض جان می‌گیرد؛ از فرماندار تا کارگر!/تصویر

یکی از اهالی بندر دیر درباره خطراتی که جاده‌ باریک بندر دیر به بوشهر برای کارگران و اهالی روستاهای حاشیه جاده بندر دیر به وجود آورده‌ است هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «حسین اسدی» با بیان این‌که ۸ کیلومتر ابتدایی جاده بندر دیر به شهرستان بوشهر نقطه حادثه‌خیز و مرگ‌بار منطقه است، به ایلنا گفت: یک‌ماه پیش «مسلم آدمی‌صفت» کارگر جوان شرکت شیمیایی متانول کاوه دیر در هنگام رفتن به کارخانه بر اثر تصادف با یک خودروی گذری، جان خود را از دست داد.

وی با بیان این‌که اکثر ۸۰۰ کارگر شرکت متانول کاوه بندر دیر از موتورسیکلت برای رفت و آمد به کارخانه استفاده می‌کنند، ادامه داد: جاده باریک و  فاقد شانه است بنابراین همواره به‌عنوان یک عامل تهدید کننده جان کارگران و اهالی روستاهای حاشیه جاده به‌ حساب می‌آید.

اسدی افزود: «حیدر دوراهکی» فرماندار بندر دیر نیز در سال ۱۳۸۵ جان خود را در همین جاده از دست داد.

به گفته این ساکن بندر دیر، این جاده پیش از انقلاب برای استفاده ۱۰ تا ۲۰ خودرو در روز ساخته شده بود که با گذشت زمان، توسعه شهر و افزایش جمعیت این جاده دیگر مناسب وضعیت شهروندان و کارگران که به دلیل استقرار صنایع از این جاده عبور می‌کنند نیست.


اسدی با بیان این‌که اگر پل‌های روگذر و یا زیرگذر در نزدیکی تقاطع‌های کارخانه و روستا‌ها ساخته شوند شاهد کاهش صدمات جانی و مالی آنان خواهیم بود، ادامه داد: مذاکراتی بین مسئولان کارخانه و فرماندار جهت تعریض جاده اصلی انجام شده است.

وی در خاتمه با اشاره به ساخت اسکله جدید در نزدیکی این جاده تاکید کرد: رفت و آمد خودروهای سنگین نیز در مسیر مشاهده می‌شود که خود خطرات بالقوه‌ای را برای کارگران در پی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین