کد خبر: ۲۶۳۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

موشک «یاعلی» اولین «کروز زمینی» ایران

صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه موشک‌های کروز، تاکنون توانسته است چندین مدل از این موشکها را در عرصه دریایی و با بُردهای مختلف طراحی و تولید کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک کروز «یاعلی»، اولین موشک کروز زمینی ساخت این نیرو است.

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص موشک کروز با نام «یا علی» که طی ماههای اخیر و در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو به نمایش درآمد، گفت: این یک موشک کروز زمینی است که توسط هوافضای سپاه ساخته شده و علاوه بر آن، کروز زمینی دیگری نیز در وزارت دفاع ساخته شده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: موشک کروز «یاعلی» که از روی سکوهای زمینی شلیک می‌شود، قابلیت پرتاب از روی هواپیما را هم خواهد داشت.

، صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه موشک‌های کروز، تاکنون توانسته است چندین مدل از این موشکها را در عرصه دریایی و با بُردهای مختلف طراحی و تولید کند.

موشک‌های کوتاه‌بُرد «نصر»، « کوثر»، « ظفر» و نیز موشک «نور» با بُرد 120 کیلومتر، موشک «قادر» با بُرد 200 کیلومتر و موشک «قدیر» با بُرد 300 کیلومتر از جمله موشک‌های کروز دریایی ایران هستند.

اما موشک کروز «یاعلی» به عنوان یکی از اولین موشک‌های کروز زمینی ایران با بُرد 700 کیلومتر می‌تواند یک گام بلند در صنعت دفاعی برای ساخت موشک‌های از این دست باشد.

این موشکها علاوه بر توانایی پرتاب از روی سکوهای ساحلی و شناورها، قابلیت شلیک از روی انواع هواگردها (جنگنده ها و بالگردها و پهپادها) را نیز دارند که این امر به افزایش چشمگیر بُرد آنها می‌انجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین