کد خبر: ۲۶۳۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران روز یکشنبه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد رستگاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی ادامه داد: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون هوا فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا به لحاظ آلایندگی این ذرات با 24 عدد افزایش بر روی عدد 120 قرار گرفت.

وی در باره مناطقی از تهران که در شرایط ناسالم از نظر شاخص کیفیت هوا قرار داشتند، اظهار کرد: ایستگاه های پارک قائم (منطقه 18) با 48، پارک رازی (منطقه 11) با 143، شهرداری منطقه 16با 141، شهرداری منطقه 4 با 140، دانشگاه تهران (منطقه 6) با 135، شهرداری منطقه 11 با 132، پاسداران (منطقه 3) با 128، به ترتیب آلوده ترین مناطق سطح تهران در 24 ساعت گذشت می باشند.

وی در مورد مناطق کم آلوده نیز گفت: ایستگاه های اقدسیه (منطقه 1) و پارک رز (منطقه 22) با 89، شهرک چشمه (منطقه 22) با 94 و دانشگاه شهید بهشتی (منطقه 1) با 97 در شرایط نسبتا سالم بودند.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی هواشناسی تهران آسمان صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد همراه با گرد و غبار محلی انتظار می رود شاخص کیفیت هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با توصیه به گروه های حساس جامعه تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در مناطق ناسالم از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین