پایگاه خبری آفتاب
۰۵ /تير /۱۴۰۵
Friday 26 June 2026
کد خبر:۲۶۳۹۴
۱۶:۵۴
۱۳۸۴/۰۸/۲۹
کاندولیزا رایس:

در مورد ایران قصد داریم از طریق دیپلماتیک به نتیجه برسیم

۱۶:۵۴
۱۳۸۴/۰۸/۲۹
به گزارش آفتاب نیوز، رايس در پاسخ به پرسشی مبنی براين كه آيا در ديدار جورج بوش، رييس جمهور آمريكا و هو جين تائو، همتاي چيني‌اش مساله‌ برنامه هسته‌اي ايران مطرح شده است، گفت: روساي جمهور هنوز هم زماني براي مذاكره با يكديگر خواهند داشت و در این دیدار تمامي مسايل به طور كامل مطرح نشده است.

رايس در خصوص اين كه آيا چين در نشست آتي شوراي حكام از موضع آمريكا و اتحاديه‌ اروپا درباره ايران حمايت خواهد كرد؟ گفت: معتقدم درباره ايران بايد اين نكته را خاطر نشان كرد كه در آخرين دور نشست شوراي حكام چين راي ممتنع داد كه من فكر مي‌كنم علامت مهمي براي ايران بود، مبني بر اين كه آنها هنوز نمي‌توانند درباره رفتار ايران تصميم‌گيري كنند.

وي ادامه داد: ايراني‌ها از این مسئله متعجب شدند زیرا انتظار حمايت برخي از كشورها مانند چین را داشتند.

وزير امور خارجه‌ آمريكا گفت: ما در مذاكراتمان با چيني‌ها و روسي‌ها در چند روزی که به نشست شورای حکام مانده با دقت بسيار مسير ديپلماسي را نظاره مي‌كنيم و ما مي‌خواهيم كه ديپلماسي مشکل را حل کند.

وي همچنين افزود: جورج بوش روز گذشته گفته كه پيشنهاد روس‌ها به ايران را جالب مي‌داند، زيرا با اين نظر كه کشورهایی مانند ایران باید از چرخه كامل سوخت هسته‌اي محروم شوند، بسيار مطابقت مي‌كند.

وي در ادامه ادعا كرد: ما به وضوح اعلام كرده‌ايم كه معتقديم آراي كافي براي ارجاع به شوراي امنيت را دارا هستيم، اما زمان این کار را خود انتخاب می‌کنیم و اين مساله به میزان پیشرفت دیپلماسی دارد.



گزارش خطا
برچسب‌ها:
رایس ایران دیپلماسی
ارسال پیام
captcha