کد خبر: ۲۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران: چه کسی گفته،عرضه مسکن بیش از تقاضاست/ در تهران آپارتمان کم داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دنیای اقتصاد نوشت: اعلام آماري مبني‌بر «دو ميليون واحد مسكوني اضافه بر تقاضا در بازار مسكن كل كشور» آن هم در شرايطي كه وزارت راه‌وشهرسازي از كمبود حداقل يك ميليون عرضه آپارتمان خبر مي‌دهد، باعث موضع‌گيري مشاوران املاك شد.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران به اظهارنظرهاي برخي كارشناسان طي چند روز گذشته مبني بر «رخداد افزايش عرضه در بازار مسكن» واكنش نشان داد و با بيان اينكه، چنين نظراتي اثر منفي جبران‌ناپذيري بر اقتصاد مسكن مي‌گذارد، اعلام كرد: در حال حاضر آنچه در بازار مسكن چه از سوي افراد عامه و چه از طرف متخصصان، قابل درك و مشاهده است، «كمبود شديد آپارتمان» است. در اين بين، اگر آماري دال بر نبود نابرابري و بدتر از آن، يعني اعلام «فزوني عرضه بر تقاضا» عنوان شود، به معناي بي‌نياز بودن بازار مسكن از توجه و حمايت دولت خواهد بود در حالي كه، بازار كنوني بيش ‌از هر زماني به اجراي سريع سياست‌هاي جديد تامين مسكن نيازمند است.

حسام عقبايي افزود: مشاوران املاك به عنوان واسطه‌هاي بازار و افرادي كه از آخرين وضعيت حجم عرضه و تقاضا مطلع هستند، بحث «انباشت عرضه» را تكذيب مي‌كنند و معتقدند بازار فعلي به شدت با كمبود عرضه روبه‌رو است. رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران با تاييد نتايج تحقيقات وزارت راه‌وشهرسازي درباره كمبود يك ميليون واحد مسكوني در كشور گفت: اين ميزان كمبود به معناي ضرورت اجراي سريع برنامه‌هاي حمايتي است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این باره گفت: برآورد نیاز واقعی در بازار مسکن، کمبود میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکونی را نشان می‌دهد و دولت نباید با تکیه بر آمارهایی که منبع اطلاعاتی نامشخصی دارند،  توجه به تامین این تعداد واحد مسکونی در سال را نادیده بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین