کد خبر: ۲۶۴۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱

حذف روغن گیاهی از شیر و ماست

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خوشبختانه با پیگیری های این وزارتخانه ، استفاده روغن گیاهی از شیر و ماست حذف شد و هم اکنون این محصولات لبنی پاک است و مردم و خود ما هم از آنها استفاده می کنیم
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ، با تاکید بر اینکه مسئول سلامت مردم هستیم و با هیچ کس تعارف ندارم ، گفت: مردم مطمئن باشند تا آنجا که تشخیص دهیم جلوی تخلف ها را می گیریم.

وی افزود: عده اندکی در صنعت لبنیات تخلف می کردند که آن هم برخورد شده است.

قاضی زاده هاشمی با تشکر از فعالان صنایع لبنی و دست اندرکاران نظارت بر آنها گفت: از رسانه ها نیز به خاطر تشویق مردم به مصرف لبنیات کم چرب تشکر می کنیم زیرا بخش عمده ای از مرگ و میر ایرانیان بر اثر فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی است که عمده آن نیز به خاطر استفاده از نوع روغن و مواد پرچرب است.

وزیر بهداشت درباره جلوگیری از پدثیده دریافتی زیرمیزی برخی از پزشکان نیز گفت: دولت بسته نظارتی را در این باره تصویب کرده است که هم وزارت بهداشت و هم بیمه ها و هم انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی موظف شده اند بر حذف این پدیده غیرقانونی نظارت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصمم هستیم قانون را اجرا کنیم ، افزود : هر کس در این زمینه تخلف کند مطابق قانون رفتار می شود.

وزیر بهداشت گفت: از نیمه آبان امسال سامانه ای تلفنی در اختیار مردم قرار می گیرد تا امکان رسیدگی به شکایات مردمی در همه کشور فراهم شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: مطمئنیم در این زمینه موفق خواهیم شد.

خبرنگاری درباره زایمان طبیعی از وزیر بهداشت سوال کرد که پاسخ داد: زایمان طبیعی از پانزدهم اردیبهشت در همه مراکز دولتی رایگان است و اگر تخلفی باشد، پیگیری می کنیم.

وی درباره کاهش زایمان سزارین هم گفت: بخش عمده این کار در اختیار رسانه هاست تا مردم باور کنند زایمان طبیعی به نفع مادر و نوزاد است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در مراکز دولتی زایمان سزارین ۱۰ درصد کاهش یافته است.

هیچ کدام از اقلام دارویی تولید داخل گران نشده است

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از اقلام دارویی تولید داخل گران نشده و حتی داروهای خارجی نیز کاهش قیمت پیدا کرده است ، گفت: در برخی موارد متأسفانه بیمه ها تعهدات خود را کم کرده اند که باعث شد مردم فکر کنند قیمت داروها افزایش دارد.

هاشمی افزود: همچنان بر عهد خود استواریم و وزارت بهداشت از دستگاه هایی است که در این زمینه به تعهدات خود عمل کرده است.

وی درباره نحوه افزایش حقوق گروه های مختلف غیرپزشک بیمارستان ها گفت: این موضوع از اغاز کار مورد توجه ما بوده است و البته همه دولت ها به آن توجه داشته اند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که در روز میلاد حضرت امام رضا(ع) مبلغی برای افزایش حقوق پیراپزشکان ، پرستاران ، بهیاران ، گروه های آزمایشگاهی ، رادیولوژی و ماماها اختصاص یافت ، گفت: برای تغییر ضرایب حقوقی این گروه کارگروهی خاص مشخص شده است تا در این زمینه تجدید نظر کند که تا ۲۰ روز آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی درباره بیماران صعب العلاج نیز گفت: درباره این بیماران ۹۰ درصد قیمت داروها را دولت از طریق بیمه ها یا طرح تحول سلامت پرداخت می کند و ۱۰ درصد باقی مانده نیز برای برخی مردم زیاد است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در صدد هستیم در نیمه دوم سال در قالب مددکاری بیمارستان ها به مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد و قشر آسیب پذیر در این زمینه کمک بیشتری کنیم.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره برخی شایعات مبنی بر وجود نیترات در آب تهران هم گفت: متأسفانه مدتی است در حوزه غذا اظهارنظرهایی می شود که صحیح نیست و بیشتر برای نگران کردن مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم نیاز به آرامش دارند و هر روز نباید اعصاب و روان آنها را به هم زد ، گفت: آب تهران اگر مشکلی داشته باشد سازمان غذا و دارو موظف به اعلام آن است و برخورد قانونی را انجام خواهد داد.

وزیر بهداشت درباره برند شدن بیمارستان های ایرانی گفت: این موضوع به همت بخش خصوصی بستگی دارد.

وی افزود: اگر بیمارستان های زنجیره ای در کشور راه بیفتد و به سمت بیمارستان های چند هزار تخت خوابی برود قطعاً این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

وزیر بهداشت با بیان این که دولت در این زمینه در یک سال گذشته با اصلاح تعرفه های ویزیت ، پاراکلینیک و حق العلاج ها به کمک بخش خصوصی آمده است ، گفت: با پیگیری های دولت ، سرمایه گذاری در حوزه سلامت اقتصادی است و آرزو داریم بیمارستان های ما صاحب برند شوند.

خبرنگاری درباره مضر بودن پارازیت ماهواره ها پرسید که وزیر بهداشت پاسخ داد: هر نوع پارازیت حتی موبایل هایی که استفاده می کنیم از نظر وزارت بهداشت مضر است.

وی با اشاره به این که در همین زمینه کارگروهی در اوایل دولت یازدهم تشکیل شد ، گفت: مواردی که در تهران اندازه گیری کردیم مشخص شد در یک تا دو نقطه زیراستانداردهای لازم است که تذکر هم داده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین