کد خبر: ۲۶۴۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸

شیوع بیماری تنفسی مرموز، نگرانی‌ جدید آمریکا

شیوع نوعی ویروس تنفسی ناشناخته در آمریکا و هم‌زمانی آن با فلج شدن ۱۷ کودک و نوجوان در ایالت کلرادو، موجی از نگرانی را در این کشور به راه انداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، شیوع یک ویروس تنفسی در آمریکا تاکنون ۴۷۲ کودک را در سراسر آمریکا بیمار کرده و در عین حال در ایالت کلرادو نیز همزمان ۱۷ کودک فلج شده‌اند. این اتفاق باعث شده تا پزشکان به‌ دنبال یافتن ارتباط احتمالی میان این ویروس مرموز با فلج شدن کودکان و نوجوانان ایالت کلرادو باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض ایالات متحده (CDC) اعلام کرد: تاکنون ۱۷ کودک در ایالت کلرادو در ابتدا به دلیل ابتلا به یک بیماری تنفسی ناشناخته در بیمارستان بستری شدند که پس از چند روز این بیماری به یک بیماری عصبی تبدیل شده و آنها را فلج کرده است.

شیوع ویروسی موسوم به «انتروویروسD68» که از ماه اوت در ایالت کلرادو آغاز شده متخصصان را بر آن داشته تا ارتباط آن را با بیماری جدید و علت مرموز فلج شدن کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار دهند. در همین حال پزشکان هنوز به درستی نمی‌دانند منشاء ابتلای بسیاری از کودکان و نوجوانان یک تا ۱۸ ساله طی دو ماه گذشته به این ویروس ناشناخته چیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رابرت گلتر»، پزشک اورژانس بیمارستان «لنوکس هیل»، نیویورک می‌گوید: شیوع این بیماری نگران کننده است.

وی گفت: هنوز تایید نشده که شیوع «انتروویروسD68» منجر به بروز علائم عصبی و فلج در برخی از مبتلایان شده و تحقیقات درباره ارتباط این ویروس با فلج شدن مبتلایان همچنان ادامه دارد. این در حالی است که از ۹ کودک مبتلا به فلج، هشت کودک به موقع واکسن فلج اطفال زده بودند.

گزارش اخیر حاکی از این است که حال برخی از مبتلایان به این بیماری رو به بهبود است اما هنوز مشخص نیست که آیا فلج آنها موقتی است یا دائمی خواهد بود.

گلتر گفت: این ویروس اعصاب مرکزی را هدف قرار داده و به برخی از سلول‌های عصبی و نخاع آسیب‌ می‌رساند که احتمالا این مسئله سبب فلج افراد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین