کد خبر: ۲۶۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

تقدیر امام جمعه ایلام از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

امام جمعه ایلام گفت: تیم مذاکره کننده‌ی ما با تبعیت از فرامین رهبری و پاسداری از حقوق ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرد که جای تقدیر دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته ایلام با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار کرد: این مذاکرات به بن‌بست رسیده و نتیجه نداده است و دلیل این شکست طرف غربی مذاکرات هستند چراکه تیم مذاکره کننده ما با حفظ حقوق ملت و عدم انعطاف‌ پذیری در برابر خواسته‌های غرب از فرامین رهبری تبعیت کرد که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه حفظ خط قرمزهای انقلاب و نظام یک اصل است و نباید از آن عدول کرد، ادامه داد: فلسفه نظام اسلامی مبارزه با استکبار و ظلم‌ستیزی است و مفهوم صدور انقلاب که متاسفانه برخی بد آن را تفسیر می‌کنند حفظ همین مواضع ضد استکباری در عرصه‌ی بین‌ الملل است.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: طرف غربی همواره به دنبال بهانه برای اذیت کردن ایران هستند که خیالی باطل است و نظام استکبار با زیاده‌خواهی نخواهد توانست مانع پیشرفت ملت ایران شود.

امام جمعه ایلام در بخش دیگر خطبه‌ها به نهم ذیحجه روز عرفه – روز نیایش اشاره و تصریح کرد: روز عرفه روز بسیار بزرگی است و مفهوم متعالی دعا در ادیان الهی جایگاه ویژه‌ای دارد و در حرکت به سوی اهداف متعالی فرد را کمک خواهد کرد و نهادینه شدن آن به حل بسیاری از مشکلات منتج خواهد شد.

لطفی تاکید کرد: دعای عرفه به عنوان یک دستورالعمل بسیار مهم می‌تواند به پربرکت کردن زندگی کمک کند و گره‌های بسیاری از زندگی را بگشاید و همه باید بتوانند از این روز به عنوان آغازی برای زندگی توام با معنویت استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌ فقیه در استان ایلام به 7 ذیحجه سالروز شهادت امام محمدباقر در سال 114 هجری قمری اشاره و تصریح کرد: تاریخ به علم، تقوا و زهد این امام بزرگوار گواهی می‌دهد و امام پنجم شیعیان مانند دیگر ائمه مبارزه با حکام جور را محور حرکت خود قرار داد و با وجود محدودیت‌ها و تهدیدها به راه خود ادامه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین