کد خبر: ۲۶۴۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
تبلیغات

تاثیر مبلمان اداری خوب در بهره‌وری پرسنل

میز‌هایی با ارتفاع استاندارد، صندلی‌هایی با قابلیت تغییر ارتفاع و یا مبلمانی راحت علاوه بر افزایش راندمان کار، می‌توانند به حفظ سلامتی کارمندان نیز بسیار کمک کنند. با استفاده از مبلمان اداری خوب، کارمندان کمتر دچار گرفتگی‌های عضلانی می‌شوند، حالت نشستن آن‌ها به هنگام کار استاندارد بوده و گردن خون در بدن آن‌ها بهبود پیدا می‌کند. همین امر سبب می‌شود تا اکسیژن بیشتری به مغز و سایر ارگان‌های بدن برسد.
تاثیر مبلمان اداری خوب در بهره‌وری پرسنل
آفتاب‌‌نیوز :

بیشتر ساکنان کره زمین، به طور معمول هشت الی ده ساعت از روز خود را در محیط‌های اداری سپری می‌کنند. به همین سبب است که بسیاری از طراحان داخلی، مبلمان اداری را قطب اصلی هر سازمان و مهم‌ترین بخش در تکمیل فضای اداری می‌دانند. مبلمان اداری خوب، نقش مهمی را در محیط کار ایفا می‌کنند. آن‌ها می‌توانند فضایی امن و آرامش بخش را در محل کار ایجاد کنند و احساس راحتی را به کارکنان هدیه کنند.

با این حال اهمیت مبلمان اداری تنها متوجه راحتی آن‌ها نیست، بلکه انتخاب مبلمان اداری خوب نقش بسیار مهمی را هویت بخشیدن به مجموعه، سازماندهی بهینه آن و همچنین افزایش بهره وری کارکنان ایفا می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم در خصوص نقش انتخاب مبلمان اداری خوب در بهره وری مجموعه ها، بیشتر صحبت کنیم.

مبلمان اداری خوب و استاندارد چه تاثیری در بهره وری پرسنل دارد؟

بهبود بهره وری کارمندان: یکی از مهم‌ترین و بارزترین نتایج مطلوب استفاده از مبلمان اداری خوب، افزایش بهره وری پرسنل مجموعه است. کار کردن در یک دفتر کوچک با مبلمان غیر استاندارد و ناراحت برای هیچ کسی خوشایند نیست. سپری کردن زمان در چنین شرایطی می‌تواند بسیار سخت باشد و خستگی بدن، ذهن و همچنین درد‌های فیزیکی ناشی از مبلمان غیر استاندارد، امکان تمرکز و به پایان رساندن کار‌های سخت را کاهش می‌دهد.

انتخاب مبلمان اداری مناسب و استاندارد، سبب می‌شود کارمندان در محیط کار خود احساس راحتی بیشتری را تجربه کنند. سپری کردن هشت ساعت از روز در فضایی استاندارد و کارآمد می‌تواند به تمرکز بیشتر کارمندان کمک کند، انگیزه آن‌ها برای به اتمام رساندن کار‌ها را بهبود ببخشد، سلامت فیزیکی آن‌ها تضمین کند و راندمان کاری مجموعه به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

سلامت فیزیکی کارمندان:

میز‌هایی با ارتفاع استاندارد، صندلی‌هایی با قابلیت تغییر ارتفاع و یا مبلمانی راحت علاوه بر افزایش راندمان کار، می‌توانند به حفظ سلامتی کارمندان نیز بسیار کمک کنند. با استفاده از مبلمان اداری خوب، کارمندان کمتر دچار گرفتگی‌های عضلانی می‌شوند، حالت نشستن آن‌ها به هنگام کار استاندارد بوده و گردن خون در بدن آن‌ها بهبود پیدا می‌کند. همین امر سبب می‌شود تا اکسیژن بیشتری به مغز و سایر ارگان‌های بدن برسد.

در چنین شرایطی، ذهن هوشیار و متمرکز خواهد بود، سطح فعالیت بدن افزایش پیدا می‌کند و کار کردن برای ساعت‌های طولانی، به مراتب آسان‌تر می‌شود. کارمندانی سالم کیفیت نتیجه نهایی را افزایش می‌دهند، غیبت کمتری دارند و به کار خود متعهد‌تر هستند. بدیهی است که در چنین شرایطی، بهره وری مجموعه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

تاثیر مبلمان اداری خوب در بهره‌وری پرسنل

بهبود همکاری میان کارمندان:

ما تحت تاثیر محیط اطراف خود هستیم، بنابراین بدیهی است که قرار گرفتن در یک محیط کاری استاندارد بر روی جنبه‌های مختلف عملکرد ما تاثیر داشته باشد. فضا‌های کاری کلیشه‌ای و قدیمی را تصور کنید: اتاقک‌های کوچک، نور کم، مبلمان بسیار خسته کننده و ناراحت. آیا در چنین محیطی می‌توان از کارمندان انتظار داشت که با یکدیگر همکاری سازنده داشته باشند؟ چیدمان باز فضا و تکمیل فضا‌های عمومی و خصوصی با استفاده از مبلمان راحت، آوردن المان‌های پارچه و چوب به داخل محیط و همچنین انتخاب هوشمندانه رنگ‌ها سبب می‌شود انگیزه کارمندان برای صرف زمان بیشتری در محیط کار افزایش یابد.

این به معنای افزایش همکاری آن‌ها با یکدیگر است. استفاده از مبلمان اداری خوبی که زمینه دید را مسدود نمی‌کنند و آزادی حرکت و همچنین تعامل بیشتر را فراهم می‌کنند نیز در ایجاد فرصت‌های همکاری میان کارمندان، فاکتور‌های مهمی به شمار می‌روند. زمانی که پرسنل یک مجموعه احساس آزادی و استقلال بیشتری داشته باشند و بتوانند در فضای اداری خود راحتی را تجربه کنند، کارآمد‌تر از قبل فعالیت می‌کنند و ارتباط اجتماعی و کار‌های گروهی آن‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند.

بهبود تعاملات داخلی و خارجی مجموعه:

تعاملات یک مجموعه تنها معطوف به کارمندان نیست بلکه تمام افرادی که از محل کار دیدن می‌کنند، در دایره تعاملات این مجموعه قرار دارند. تصور کنید برای مصاحبه کاری به یک شرکت وارد می‌شوید. اگر در یک اتاق انتظار با دکوراسیون داخلی شیک و مبلمان راحت از شما پذیرایی شود، بدون شک استرس و اضطراب اولیه شما کاهش پیدا می‌کند. این امر همچنین تاثیر خوبی بر روی برداشت شما از مجموعه خواهد داشت.

از سویی دیگر، در نظر گرفتن مبلمان اداری راحت برای بخش‌های عمومی مجموعه، اتاق‌های استراحت و بخش‌های غذاخوری می‌توانند زمینه ساز فرصت‌های مناسبی برای تعاملات بیشتر میان کارمندان شود. این امر نکته‌ای است که مدیران شرکت‌های بزرگ، مانند گوگل و مایکروسافت، به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

مبلمان اداری خوب و بازاریابی:

فضای داخلی یک شرکت و مجموعه، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی و جذب مشتریان احتمالی داشته باشد. تصور کنید گروهی برای عقد یک قرار بزرگ به شرکت شما وارد شوند. اگر برای عقد قرار داد از این گروه با مبلمان غیر استاندارد، خراب و یا دست دوم پذیرایی کنید، بدون شک بر روی قضاوت آن‌ها از سطح کار و استاندارد‌های مجموعه خود تاثیر گذاشته اید؛ بنابراین انتخاب مبلمان اداری شیک و استاندارد و توجه به راحتی و در عین حال رسمیت فضای اداری، می‌تواند نقش بسیار مهمی را در جلب نیروی کار متخصص و همچنین فرصت‌های مالی و بازاریابی مجموعه ایفا کند.

تاثیر مبلمان اداری خوب در بهره‌وری پرسنل

در دنیای امروز، تولید به تنهایی اهمیت ندارد بلکه افرادی موفق هستند که به حفظ و افزایش قابلیت تولید خود نیز توجه کنند. در یک شرکت، نیروی انسانی یکی از المان‌های قابلیت تولید به حساب می‌آید. داشتن کارمندانی متعهد، سالم، با انگیزه و متمرکز می‌تواند تولید با کیفیت را تضمین کنند. خرید مبلمان اداری خوب، نه تنها می‌تواند به حفظ سلامتی فیزیکی این افراد کمک کند، بلکه با افزایش همکاری و فعالیت‌های اجتماعی در مجموعه، سلامت روان نیروی انسانی را بهبود می‌بخشد. خرید مبلمان اداری خوب سرمایه گذاری اندکی در راستای بهبود قابلیت تولید است که باید به آن توجه شود.

برای اطلاع بیشتر و تحصیل در رشته مبلمان میاوانید دانشگاه مبلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
همینجوریش پرسنل دارند چورت میزنن وای به حال اینکه مبلمان خوب هم داشته باشند به خصوص برای بعضی از شوراهای شهر که فیلمشون اومد بیرون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین